Gå til innhold

Kan du anbefale gode merker på ull til en aktiv 1åring? Nettsider også :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en aktiv liten 1 åring som klatrer høyt og lavt og krabber rundt over alt (les: knærne på bukser blir veldig fort slitt).

Hvilke merker på ull er slitesterkt? Hva er DITT favorittmerke på ull? (tenker da på "inne ull" - body/stillongs)

Har du tips til gode nettsider som selger ull så taes tips mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt favorittmerke for meg selv er Devold. Det er behagelig å ha på, og jeg synes det holder seg godt kvalitetsmessig. Men det er litt dyrt, så det er ikke det jeg har kjøper mest av til barna. Har kjøpt ull-undertøy på Coop og syns det funker bra. Sparkjøp sine (Tom & Trine) er også bra har jeg hørt, men hvordan de holder seg vask etter vask vet jeg ikke da jeg bare har brukt det på baby.

Ellers leste jeg en test i foreldre og barn og da kom Janus best ut (ikke Janus Tipsy kolleksjonen). Vi har selv et par plagg i janus til barna og det virker slitesterkt og behagelig. Mannen har noe ullundertøy i merket Janus og er selv fornøyd med det :)

Bare søk på merkene på google, så kommer det opp nettsider som selger produktene :)

Skrevet

Det jeg mente med at jeg bare har brukt sparkjøp sine på baby, er at de har vokst så fort ut av de klærne at jeg har nesten ikke rukket å brukt det på dem

Skrevet

Vi har brukt mye Tom og Trine (har Spar Kjøp i nærheten) og er fornøyd med den. De holder godt i vask. Det eneste er at de er litt små i størrelsen, så det er lurt å kjøpe en str eller to større enn du ville ha kjøpt. Også syns jeg at de ensfargede er best. De stripete er litt stive.

Skrevet

janus ridder slitesterk er favoritten her hvertfall,er trøye å longs da,men det funker kjempe fint på vår gutt på 15mnd :) virkelig god kvalitet!! janus tipsy er vi ikke noe fan av da vi har hatt flere plagg som har raknet i sømmene. janus månetoppen ulla er å veldig god,litt tynnere inn ridder slitesterk.. og på krabaten.no har de den til 25-30% :)

Skrevet

Jeg bruker mye Janus på mine barn. Virker veldig behagelig og mykt! Vet ikke om stilongsene og strømpebuksene er så veldig slitesterke i forhold til andre, da... Ofte så kjøper jeg alt på Krabaten.no.

Skrevet

Vi har brukt mye Janus til våre jenter, og de holder kjempegodt, hvis man passer på å vaske dem i 40 grader ullprogram med Milo vaskemiddel. Pierre Robert sin ullkolleksjon til barn er også bra, har ei veldig aktiv jente på 4 år, som har hatt disse ullplagene en hel vinter igjennom uten problem :-)

Skrevet

Tom & Trine sitt ull fra Spar Kjøp er kjempe fint:) Det liker vi:) Prisen er heller ikke verst:)

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Janusbodyer!

De er gode og behagelige, og de er elastiske. De er store i str., men jeg syns de tilpasser seg kroppen fint. Sønnen min er 87cm lang og passer fremdeles str. 80, men str. 90 sitter greit likevel (han er vel sånn midt mellom dem i str. nå..).

Jeg bestilte noen Tom og Trine bodyer, men de sendte jeg tilbake. De er veldig små i str (Vær obs på dette! Sønnen min passet ikke str. 90.) og jeg syns de virket veldig stive.

Jeg tester ut ull fra Name It nå, men har inntrykk av at de fort mister formen? Ikke helt sikker.

Longser har jeg ikke erfaring med, da sønnen vår ikke hadde begynt og krappe under forrige ullsesong, men jeg har kjøpt longser fra Pierre Robert og på Cubus nå. (Det er 40% på P R ull denne uken på Ica Maxi og 3 for 2 på Cubus!). Jeg brukte strømpebukser fra Janus på han under forrige sesong, men de nupper veldig lett syns jeg. Derfor går jeg heller for stillingser i 100% ull nå.

Skrevet

Hei:)

Ofte kommer jeg over billig ull på www.xxl.no :) Så følg med der.

Ellers er jeg stor fan av janus og name it ulla. name it ulla holder seg utrolig bra. Og til deg som skriver over her at den lett mister fasongen, så er jeg ikke enig. Men nå har jeg kun bodyer derifra da:)

Har prøvd cubus også, den er tykkere enn f.eks janus. Så greit å bruke den på de kaldeste dagene, for nå blir den for varm rett og slett:)

Skrevet

Janus-bodyer og Safa ullstrømpebukser er favorittene her i huset :)

Skrevet

Hei:)

Jeg er veldig glad i Joha ull/bomull og pierre Robert.

Har noe nøstebarn også,men ikke verdt prisen.

Troll ull er også ganske bra. Det får du kjøpt på familiebutikken.no

Har janus ull på krabaten.no

Håper du finner noe du blir fornøyd med:)

Skrevet

Glemte selvfølgelig lille lam. Masse fint:) Ta en titt på lillelam.no. :)

Skrevet

Hvis du vil ha ubehandlet ull (uten noen kjemiske stoffer) anbefaler jeg ulla fra Nøstebarn. Jeg bruker den og kjøper både brukt og nytt. :-)

Skrevet

Liker veldig godt Pierre Robert serien, ikke er den så dyr heller. Og jenta mi elsker jo de fine fargene :) Har noen bodyer fra Tom&Trine serien som er fine. Safa strømpebuksene er også gode, har holdt seg bra gjennom to sesonger denne gangen iallefall :)

Nøstebarn er jo veldig mykt og godt, men jeg syns det er dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...