Gå til innhold

Hvor sosiale er dere på fritiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to små med 2 år i mellom, begge er 100% stilling og er vel egentlig ganske slitne på kvelden. De kveldene vi har barnevakt så finner vi på noe sammen eller bare slapper av. Innemellom prøver vi og få til noe med venner som er barnløse. Jeg har noen venninner som jeg treffer innemellom.

De barnløse felles vennene føler jeg på en måte forsvinner litt siden vi ikke kan være så spontane med å gå ut på byen osv og de er dårlige på og planlegge. Merker at vi blir utelatt. Vet ikke hva vi skal gjøre :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir veldig lite tid til slikt desverre.. Kunne sikkert ha prioritert det, men mellom jobb, skole, barn, hus og hjem så orker jeg bare ikke.. De få gangene vi har barnevakt gjør vi også noe sammen, går ut å spiser etc eller bare nyter å gjøre ingenting..

Skrevet

Sjelden, nesten aldri. Møter av og til andre venner med barn (har ingen uten da)

Vi er sosiale med familien, hvis det teller!

Skrevet

Vi er veldig sosiale...men det er med barna våre. Nå er vi heldige og de aller fleste rundt oss har barn i samme alder. Ellers bytter vi på å ha jente-/guttekvelder 3-4 ganger i mnd. Mer orker eller vil vi ikke;)

Skrevet

Godt å høre at det er andre som ikke orker alt heller.. Det som gjør det vanskelig her er at vi er de eneste med barn, selvom vi langt ifra er "tidlig" ute og ikke kan vi eller ønsker og ha barnevakt hver helg.

Skrevet

sosiale?? På fritiden?? hahaha, den var god!

Her lever vi som aleneforeldre i uken, og er derfor ikke sosiale med andre enn barna og arbeidskolleger... Hender vi treffer andre i helgene, men slettes ikke hver helg faktisk...

Skrevet

Nå jobber jeg skift, og mannen har en 8-4 jobb, så det begrenser det jo litt i utgangspunktet. Meget sjelden vi er sosiale sammen... ;) Er vel stortsett en gang i året, - på jobbens julebord! (Jobber i samme bedrift).

Ellers så synger jeg i kor, en kveld i uka. Han er opptatt med politikk, og er vel på møter et par ganger i mnd. Bortsett fra det blir det jente/guttekvelder en sjelden gang.

Skrevet

Vi prøver å få til et kaffe besøk hver innimellom... jeg til mine venninner og gubben til hans kompiser (da blir det mest spill) Nå etter at jeg ble gravid er det mindre fordi jeg er så sinnsykt sliten!!! Jeg gir alt på jobb og har nesten ikke overskudd til mine egne barn når jeg kommer hjem så det blir lite sosialt nå....Men prøver likevel å være LITT flink =) =) =)

Skrevet

Jeg finnes ikke sosial på kvelden. Hvis jeg treffer venner så er det på dagtid. Mannen min har en aktivitet han driver med et par kvelder per uke, ellers er ikke han heller veldig sosial. Vi finner av og til på ting med andre som har barn. Blir av og til invitert med på festligheter med en venninnegjeng som jeg var mye sammen med før, men merker at å gå ut på byen nå er det siste jeg har lyst til, så blir aldri med. Er litt rart, for jeg er en ensom ulv samtidig som at jeg er ganske omgjengelig og sosial.

Skrevet

Selv om jeg ofte skulle ønske jeg hadde mer tid syns jeg det er viktig å komme seg ut og bare være mer. Vi har begge 100 % jobb (nå er jeg i permisjon), jeg pendler, vi har to barn, hund og hus.

"Sy-foreningen" min møtes en gang i måneden. Alle jentene har barn, men dette prioriterer vi, selv om det av og til innebærer halvannen times kjøretur hver vei (vi bor litt spredd). Vi inviterer venner med barn på middag midt i uka, og drar på middag til andre. Jeg prøver å få til noen kvelder med litt vindrikking med venninner. Skikkelige fester blir det veldig sjeldent.

Selv om jeg ikke er den mest sosiale personen i dette landet, så trenger jeg å omgås andre enn bare familie og kollegaer. Det minner meg på at jeg ikke bare er mamma og kone. En rask tur opp til en venninne mellom åtte og ti en tirsdags kveld koster ikke mye, men gir veldig mye mer. For meg i hvert fall.

Skrevet

Det går litt i bølger, og jeg merker at vi er mer sosiale på sommeren enn vinteren (med julen som unntak).

Synes det er litt rart at de som er i parforhold (der begge partene er hjemme de fleste kvelder) sier at de ikke har tid til slik fordi de har barn og full jobb? Det er vel snakk om å ha lyst, ikke bare tid? Jeg besøker venninner minst en kveld i uken, uten barn altså. Så besøker vi som regel familie, eller får besøk av dem, minst en dag i uken. Ofte i helgen. Og så er vi sosial med andre venner med barn på dagtid sånn ca 2-3 ganger i måneden på vinterstid, og litt oftere på sommerstid.

Jeg har også sklidd fra de fleste venninnene jeg hadde uten barn. Livene våres ble for ulike rett og slett. Men nå som minste er bikket 2 år er ting enklere igjen og har blitt god venninne med flere barnløse kollegaer og kan gjerne finne på ting med dem. Men jeg må planlegg litt mer først ja ;-) Vil tro det går seg til HI når barna dine blir litt eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...