Gå til innhold

Det er en ting jeg ikke skjønner med "dere sparket henne mens hun lå nede" innlegget...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er søstern som skriver innlegget. Hun sier hun fikk kjennskap til dette mens søstern svevde mellom liv og død og hun sjekket søsterns pc.(som jeg da renger med hun har passordet til + passordet til mailen som hun også sjekket)

 

Hun skriver at hennes søster ikke sa noen ting til venner og familie. Men allikevel siterer hun flere innlegg som søstern skal ha latt seg påvirke av (ang barnevern etc). Hvordan kan hun kjenne til dette når søstern ikke sa noe?

 

Og så siterer hun innlegget som angivelig fikk det til å tippe over kanten. Men samtidig skriver hun at dette innlegget var blitt slettet. Hvordan vet hun hva som sto i innlegget når hun ikke visste om det og når søstern allerede hadde tatt overdose var det slettet.

 

Mulig jeg er dum, men jeg bare lurer...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min pc er det ikke noe problem og sjekke. Jeg har ikke passord hverken på den eller på mailen.

Det andre du stiller spørsmål ved har jeg ingen tanker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har passord på pc og mail. Jeg har det ikke.

Man kan sjekke loggen og lett finne ut hvor vedkommende har vært på nett. Eller så har søsteren fortalt dette i ettertid.

Når det gjelder det siste punktet kan søsteren selv ha fortalt hva som fikk det til å tippe over for henne etter at krisen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått et innlegg slettet av moderator, men jeg fikk aldri noen mail om at det var slettet med begrunnelse, men mulig de varierer praksis???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at ikke alt stemmer helt i innlegget, likevel kan vi ikke vite med sikkerhet at alt er tull. Det kan godt hende noen har forsøkt å ta livet av seg etter å ha vært her inne, selv om ikke alt stemmer helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner heller ikke helt den. Om søsteren var anonym hvordan kunne hun da vite at det var søsteren som hadde skrevet innlegget og hvordan kunne hun vite hvilke svar som var fra søsteren siden hun, igjen, var anonym.

Og hvordan fant hun frem til innlegg som var slettet?

 

Og hvem i er det egentlig så sjekker datamaskinen til folk som svever mellom liv og død??! Det er IKKE normalt

 

Historien henger ikke på greip og det er nok bare rent oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk fått mail fra moderator en gang i forbindelse med et innlegg der det var livsnødvendig å komme i kontakt med HI, så du kan ikke se helt bort fra at det kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt innlegget er riktig eller ikke gidder jeg ikke å spekulere i.

Saken er, mange blir fryktelig, fryktelig slemme bare de kan gjemme seg bak en anonym-knapp.

Dersom dette innlegget ikke er riktig, så er det faktisk noe som kunne ha skjedd. Det i seg selv er skremmende nok.

 

Jeg vet at det fins utallige andre forum der ute for gravide og småbarnsforeldre. Både norske og utenlandske.

Av alle de jeg har vært inne på, og det er ikke få, er dette det eneste som har et anonym-forum.

Jeg skjønner utrolig godt hvorfor ingen andre har det.

 

Skjerp dere jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Saken er, mange blir fryktelig, fryktelig slemme bare de kan gjemme seg bak en anonym-knapp."

 

Og den anonyme bak innlegget er ikke noe bedre selv når hun:

 

1. Juger

 

eller

 

2. Forsøker å gi andre skyldfølelse for noe som helt og holdent er et menneske sin feil

 

Er ikke det slemt så vet ikke jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare det at mange blir "slemme", det er også det at ting som skrives ser så mye "hardere" ut enn det som sies. Det er lett å tolke ting mye krassere enn de egentlig er ment. Det er noe som er viktig å huske både for den som skriver og for den som leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slem meg her og slem meg der, er dere ti år eller??? Oppsøk en psykolog hvis dere har så seriøse psykiske plager, man går ikke inn på ett forum som dette her, for å få seg en diagnose eller hjelp for den del.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du for så vidt rett i 17.14, men det finnes en del personer her inne som har ekstremt sterke meiniger, og mange tenker seg ikke om før de skriver.

 

Jeg har nok sikkert skrevet noe ufint noen ganger, men tror aldri jeg har bedd noen ta livet av seg, slik som det beskrives i det andre innlegget som omhandler denne saken her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva og hvordan har lite med saken å gjøre.

 

Har en svak psyke, så bør en faktisk ikke lete etter hjelp på nettet i chatteforstand(som det er litt her inne) blant "medsøstre". Da bør en søke hjelp der en finner den på skikkelig vis. Ikke her. Om det ikke er en matoppskrift eller noe en trenger.

 

Ingen her inne kan ta på seg ansvaret for en anonym hvemsomhelst.

 

MEN en kan faktisk svare greit på alvorlige ting, og heller fleipe der det legges opp til det. Det syns jeg er en god regel. Jeg har selv opplevd å bli sår i sjelen av enkelte svar på mine innlegg, men det forsvinner fort. Det gjør bare vondt akkurat der og da, og jeg tar det egentlig ikke til meg. Men det har med at jeg er sterk, kjenner min situasjon, og vet jeg ikke kan forklare alt i ett enkelt innlegg. Og at jeg vet at det nok er mange rundt oss i real life som tenker det samme, uten å egentlig vite noe som helst. Som her inne.....

 

Mange er desperate etter svar og løsning på sine vansker og problemer, og håper nok sterkt at det dukker opp her inne. Men sånn er ikke verden. Som regel trengs det handlekraft fra en selv for å finne en løsning.

 

Jeg venter ikke løsningen på mine problemer her inne, og det bør ingen gjøre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den som skrev innlegget om min søster. Jeg har ikke vært her inne siden i natt, så jeg har ikke lest svarene før nå. Jeg fikk ikke vite dette mens hun var på sykehuset. Det eneste jeg fikk vite var at det på inboxen hennes lå en melding fra en moderator på BIM der det sto at innlegget hennes var slettet pga....

 

Jeg har aldri lest tråden selv. Hva som skjedde vet jeg bare fra min søster.

 

-HI i det andre innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om du 17.29 ikke venter på løsningen på dine problemer her inne.. så betyr det at andre tenker som deg eller?

 

"Har en en svak psyke, så bør en faktisk ikke.." osv.. Om du er psyksisk syk så er slike ting kanskje litt værre å avgjøre?

 

IKKE ALLE klarer å søke hjelp..og det at mennesker som er suicidal ol. søker hjelp på forum er IKKE et nytt fenomen..

 

Jeg sier heller ikke at alle anonyme her ..eller en spesiell anonym skal ta ansvar for dette..

 

Men vi har ALLE et ansvar for det vi selv skriver.. anonymt eller ikke.. er du ikke enig? Og vi bør holde oss for gode til å skrive ting som er langt over kanten..

 

Det at du 17.29 ikke tar til deg det andre skriver her inne.betyr ikke at alle takler ting på samme måte som deg..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...