Gå til innhold

En venine har kalt ungen Johannes, synest det er ett grusomt stygt navn,


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DU om det.. Jeg synes det er nydelig!! Tipper du liker navn som Lukas, Oliver, Daniel, Birk, Matheo, Chrisander og andre (grusomme) poppenavn...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg liker til en viss grad gammeldagse, men ikke Johannes, kjenner ingen fra min eller barnas generasjon som heter det.

 

Heller noen 90 årige naboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg veldig uenig med deg. Johannes er et fint og ordentlig navn som fungerer i alle generasjoner. Jeg kjenner barn, voksne og eldre som heter det og alle er de veldig fine og greie mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og at venninne skrives med fire n'er. Det er jenteutgaven av en venn, akkurat som flyvertinne er jenteutgaven av en flyvert. Men du vil vel kanskje skrive ven og flyvertine også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en veninne med barn som heter Johannes. navnet passer til han og jeg syns navnet er fint.

Min bestefar het Johannes og han har jeg gode minner fra, så navnet syns jeg er fint. Om jeg syns navn ikke er så fine kommer det som oftes av at jeg vet om noen som heter det som jeg ikke syns så mye om. Feks; bøllenavn er truls, remi, ronny, kenneth osv osv.

 

Har fått høre mye rart om navnet jeg har på mitt barn også, mange som sier det er ett "bestemorsnavn" og at det ikke passer på små unger. Men er litt rart at det nå blir flere og flere barn som har det navnet. da jeg søkte det opp når jenta mi var nyfødt var det mindre enn 5stk i norge som het det. I fjor var ddet 143stk som fikk det leste jeg akkurat nå, så flere enn meg som liker det. Det passer perfekt til jenta mi, og hun er veldig glad i navnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det er spesielt stygt, men innimellom skjønner jeg ikke hva andre tenker med når de lager veldig rare navn til barna sine. akkurat som det er gått sport i å finne det rareste navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som heter Johannes, for det er vanlig her i traktene.

 

Ser ikke at det er så galt, siden der er mange verre navn ute å går..... Og det er et godt og fint norsk navn med røtter.

 

Men jeg ville ikke valgt det selv, For så godt liker jeg det ikke. Jeg vil ha R i navn, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes (og de andre navnene i den katogorien - Johan - Johanne - Johanna) er jo kjempe fine.. synes jeg ihvertfall.

 

Kjenner mange som heter det. Og det er et tidløst navn, som alltid vil "klinge" godt i folks ører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke det utpeker seg som spesielt stygt. Syns det er ganske fint egentlig. Det er hvertfall et ordentlig navn. Tar mye heller en Johannes enn en Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg overhodet ikke enig med deg,Johannes er et nydelig navn,synes jeg.

Dette navnet forbinder jeg med to nydelige små gutter jeg kjenner.

Jeg håper ikke du lar din mening om navnet skinne gjennom til din venninne,alle har vi ulik smak når det kommer til navn.

Johannes er et gammelt navn som er blitt populært igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...