Gå til innhold

får man ikke lengre brev om at man skal ha EUkontroll på bilen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, man får ikke brev lengre - man må holde rede på det selv.. Men det finnes hjelp å få - registrer deg inne på naf sine sider så sender de påminnelse når det er på tide med eu kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det gjør du ikke... du må følge med selv. Hvert 2.år, og innen utgangen av det siste tallet i reg.nr dit... altså, slutter det på 3 er det mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil så skal ikke si noe helt sikkert, MEN jeg mener å huske at vi må huske på det selv på bilen til gubben. Men som sagt det er bare det jeg tror. Men greit å sjekke da, så man ikke blir avskilta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har slutta med det for et par år siden. Siste siffer i bilnummeret tilsvarer den måneden bilen skal være EU-godkjent. Fra bilens registreringsår skal det gå 4 år før bilen skal på EU-kontroll. Selv om du f eks har 2008-modell med bilnummer som slutter på 9, kan den være registrert i desember 2007, og da skal bilen bli EU-godkjent i september 2011.

Hvis du ikke har vært på EU-kontroll i tide, eller ikke har fått bilen godkjent grunnet feil, sendes det melding om det til Statens vegvesen, og du får purrebrev, ca 3 uker etter bilen skulle vært godkjent. Hvis du ikke får bilen godkjent etter det, får du varsel om avskilting av kjøretøy, og en måned etter det igjen kommer dem og skrur av skiltene. Et styr å få de tilbake igjen har jeg hørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...