Gå til innhold

Noen har byttet hele navnet sitt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pga diverse ting har jeg falt på at et av tiltakene jeg muligens må gjøre er å bytte navnet mitt, altså både for- og etternavn. Ønsker ikke å gå inn på hvorfor da dette er en sak som fortsatt etterforskes.

Det kan spare meg for mange problemer senere hvis jeg bytter navn, men det her høres sikkert helt dumt ut, men jeg merker at jeg blir veldig lei meg. Navnet er liksom identiteten min. Dette som har pågått har i grunn tatt i fra meg alt som har med meg og mitt privatliv å gjøre, så jeg er ikke privat lenger i den forstand. Som sagt, det beste vil være å bytte navn for å få forhåpentligvis få satt en stopper.

 

Greit nok at det kommer til å stå et annet navn på alle kortene mine, men at jeg må utgi meg for å hete noe annet til nye folk vil bli for meg veldig rart. Huff... noen som har vært borti dette??

 

Vil bare si at jeg er fornærmede i en sak, jeg bytter ikke navn fordi jeg har gjort noe galt, bare for å få det klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok vekk et navn da jeg var ganske ung (mellomnavn) og la til et annet navn (bruker det ikke, står bare der). Bruker fortsatt fornavnet mitt, det hadde jeg aldri i verden byttet ut, for det er meg! Har også byttet etternavn, det vil si at jeg fortsatt har mitt tidligere etternavn som mellomnavn, men nå har et annet etternavn. Ikke noe problem. Det er fornavnet som er meg, ikke de andre navnene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det selv, men kjenner to.

De byttet fra fine, normale navn til sukkersøte navn som ei 5-åring i sin verste prinsesse periode ikke hadde klart å matche.

 

Alle lo godt inni seg, så ikke gjør den tabben iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo egentlig ikke bytte :( Men dette er for beskytte meg selv. Høres teit ut men igår gråt jeg faktisk når samboer sa at jeg måtte faktisk bruke det nye navnet når jeg byttet. Altså presentere meg med det og vende meg til det liksom.. ARG jeg blir så forbanna!!! why me??? Vil ikke ha noe sukkersøtt navn..kan jo kanskje bruke slutten av fornavnet mitt som fornavn da... altså jeg heter ikke karianne men bruker det som eksempel...da kan jeg bruke "anne" liksom...

huff håper jeg slipper dette, men alt avhenger av politiet. forstår at dette handler om tid og prioriteringer, men håper virkelig at jeg snart kan gå tilbake til min hverdag uten bekymringer.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke det vanlige fornavnet ditt, og ta f.eks. nytt mellomnavn OG etternavn? Om du ikke har et veldig uvanlig fornavn, er det jo vanskelig å finne igjen folk bare på fornavnet, mener jeg. Om du dessuten får TO nye etternavn, virker det kanskje enda mer "ekte". Altså, om du nå heter Camilla Hansen kan du bli til Camilla Fjell Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske vanlig navn ja. Camilla Hansen er en god sammenligning for å si det sånn. Har i tillegg et litt uvanlig mellomnavn Poenget er bare at mitt navn kan ikke linkes opp mot personnr mitt hvis jeg vil ha fred, og siden jeg ikke kan gjøre noe med at mitt personnummer har kommet i feil hender, og jeg får ikke byttet personnummer, så tenkte jeg at jeg kan jo bytte navnet mitt, slik at de to ikke blir forenlige lenger.

 

Kan jeg da ta bort mellomnavnet mitt og etternavnet mitt og bytte etternavn? eneste triste er det at da heter jeg ikke det samme som mitt barn til etternavn lenger. Men da er barnet hvertfall linket til min familie(hun har også barnefars etternavn men vi bor ikke sammen lenger). Men da kan jeg kanskje ta samboers etternavn(vi er ikke gift, men har planer om det en gang senere). Nei huff dette er en røre. Mest lyst til å drite i hele greia å ikke la noen styre livet mitt. men på den andre siden vil jeg ikke ta noen sjanser.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...