Gå til innhold

Borgerlig konfirmasjon. Seremoni én dag, feringen neste? Hadde dere syntes det var helt horribelt?


Espoir

Anbefalte innlegg

Min mellomste skal konfirmeres til våren. Men den dagen hun skal ha seremoni er det helt umulig for storesøsteren å være med, fordi hun er på et eksamensopplegg i utlandet. Konfirmanten har ikke lyst til å bytte kurs, for da får hun ikke ha konfirmantforberedelsene sammen med bestevenninnen sin.

Så jeg lurer på å ha selve selskapet dagen etter. De fleste gjestene bor her i byen, og det er uansett bare noen få som får billetter til å se på seremonien, fordi det er plassmangel der (Grieghallen).

Syns dere det går an å fordele det sånn over to dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Konfirmanten vil jo at søsteren skal få være med på konfirmasjonen, men hun har ingen sterke ønsker om at hun må sitte i salen og overvære seremonien (over 100 konfirmanter per økt).

Hvis vi ikke gjør det på denne måtem vil konfirmanten måtte gjennomføre seremonien uten de hun har gått på konfirmantkurs sammen med (inkl. kurslederen og bestevenninnen), men bare med andre "fremmede" konfirmanter.

 

Er det pga gjestene at du ikke hadde gjort det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg glatt kunne gjort. Datteren min skal også konfirmere seg borgerlig til våren, men her blir det feiring samme dag da.

Gjør det som føles best for dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da stiller jo saken seg helt andeledes:) Trodde det var fordi komfimanten ikke ville jeg. Men som jeg skrev så lenge hun syns det er greit, er det jo bare å ta det dagen etter:) Så kan man jo ha det litt ekstra koselig den dagen sermonien er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...