Gå til innhold

Sukkerpasta...


*Lissi*

Anbefalte innlegg

Vesla vil ha Hello Kitty kake, og tenkte jeg skulle bake sjokoladekake og pynte med sukkerpasta.

Har aldri gjort dette før da... Ser jeg skal ha glukose i, hvor får jeg tak i dette? O kan jeg farge sukkerpastaen med konditor farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.villaperlesukker.no

 

Der står alt du må vite! Tror ikke hun selger sukkerpasta ennå, hun holder på å starte opp nettbutikk, men du kan kjøpe sukkerpasta eller ingredienser til dette på www.bakeshop.no. Her kan du også kjøpe farge, evt på jernia. Ville ikke brukt konditorfarge fra matbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var innom siden hennes:-) Trenger det til i morgen da. Får prøve og lage selv. Må man på apoteket for å få kjøpt glykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger forresten pastafarger og av og til også sukkerpasta på velutstyrte kjøkkenbutikker som Traktøren etc. Bakeshop har også en butikk i Oslo, men du har litt dårlig tid da... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kan være så frekk så vil jeg faktisk virkelig anbefale deg å lage mmf isteden. MYE lettere å lage, mye lettere å jobbe med og smaker bedre...

 

Hvis du er helt nybegynner vil du antagelig få et bedre resultat med mmf enn med sukkerpasta.

 

Veldig lett å lage, du poffer opp/smelter marsmellows i mikroen, tar i en liten spiseskje matfett og en pakke melis. Ikke mer hokus pokus enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at mmf er mye lettere å jobbe med.

 

Ellers har Meny både Glukose og ferdig mmf i forskjellige farver.

Om du skal farve sukkerpasta eller mmf bør du bruke pastafarver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på damene og lag mmf! Sukkerpasta er ikke lett å jobbe med...(synes jeg):). Det er søtt begge deler så det blir det samme hva du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...