Gå til innhold

Kortisontabletter mot falsk krupp


*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· *

Anbefalte innlegg

Hei! Jenta mi på 3 år fikk falsk krupp i helga, og på legevakta fikk vi noen kortisontabletter for å løse opp i vann å gi henne. Disse har hjulpet veldig godt, og hun har ikke hatt flere anfall. Legen sa de virket inn på immunforvsaret hennes og svekket det på et vis, slik at symptomene på falsk krupp forsvant.

 

Om hun får siste dose med disse tablettene i dag, kan jeg sende henne i barnehagen i morgen, eller vil immunforsvaret hennes være såpass påvirket at hun lett blir smittet av nye ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun ikke er tett lenger ville ikke jeg gitt noen tabletter i dag.

 

Sønnen vår fikk også slike tabletter et par ganger, men vi gav de bare når han var skikkelig tett i pusten og det ikke hjalp med frisk luft. Bare en eneste gang trengte han ta de to netter etter hverandre, som regel er første natten værst også blir den neste mye bedre og da holder det sove med hodet høyt og vinduet åpent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe med at det skal gå 24timer mellom tablettene tas så jo den på dagen skal nok også tas om legen har sagt det. Sønnen vår fikk også slike tabletter, og vi fikk beskjed om at det skulle gå 24t mellom tablettene skulle tas. Altså fra vi dro fra legevakta på natta til neste morgen. Men regner med at barnet ditt HI også ble sliten så jeg hadde nok ville hatt henne hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingen skal få!

Hei

 

Regner med du har fått betapred eller fortecontin.

 

Sønnen vår har astma og sliter mye med falsk krupp i tillegg. Men han er sjeldent syk når han har falsk krupp og vi gir 2 tbl morgen og kveld og han går i barnehagen som vanlig. Aldri hørt noe annet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...