Gå til innhold

vi må betale for de fleste kanelene vi ser nå. hvorfor må nrk ha sin egen regning for alle


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

de presser folk til og betale.

vi betaler egen kanal pk hver måned. vi ser aldri på nrk. dette burde være frivellig kanal og betale for.

 

jeg droppet og betale den når den kom, fikk purring for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har og hvilke kanaler du velger å se på.

 

Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn av og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om krinkastingsavgiften.

 

 

 

Les første setning i siste avsnitt om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man behøver vel ikke være ENIg i det 12.44?

 

Noen av oss tenker litt selv og forsøker å få til forandringer på lover vi ikke liker. Denne paragrafen om kringkastingsavgift er foreldet for mange år siden, og hele kringkastingsloven burde vært revidert.

 

Men norske politikere har i alle år vært flinke til å opprette nye avgifter, og fjerner så godt som aldri noen.

 

Lurer på hva EU-domstolen ville sagt til TV-lisensen hvis noen hadde anlagt sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er noe tull å betale lisens. Jeg betalte 23000 for tvn min. Det syns jeg får holde. Pluss jeg betaler 799 i mnd for kanalpakker. Brenn nrk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...