Gå til innhold

Dere som syns Reima er så dyrt, etc


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøp på salg da vel. Vet at det er mange helt supre dresser i kategorien 500-600 kr, i kjedebutikkene, og bruker det gjerne til barna selv. Men å utelukke Reima FORDI det er dyrt er jo bare dumt. Kjøpte dresser til 1 åringen og snart 5 åringen på salg i februar, og betalte 1100,- tilsammen. Ser de har dresser på cubus/obs/lindex osv til 700/800 kr, men mange her som er usikre på kvaliteten. Hvis det betyr noe for dere, så kjøp på salg da vel, he he. Trenger ikke være overrasket i november over at ungen trenger dress, det er det samme hvert år, billigere å ligge litt i forkant...

Tips, KappAhl sine vinterjekker, skibukser etc merket proXtex/Kax (heter vel kanskje noe nytt i år), er de beste vinterklærne vi har hatt til eldste, men tanke på varme og slitestyrke. Og han lager hull på knærne på nesten alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vell ikke alltid så lett å kjøpe dresser på salg 8 mnd før de skal brukes, tenk hvis du kjøper feil str, da er det jo penger tapt. enten kan ungen drukne i dressen eller kan den være for liten.

 

Jeg har en på 7 mnd som må ha dress når han begynner i barnehagen i februar, men jeg kjøper jo ikke dress nå for jeg aner jo ikke hvilken str jeg skal kjøpe så så lett som du skal ha det til er det virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåklokkevalsen

Jo, det er så enkelt som HI beskriver.

 

I disse tider er det mange kjedebutikker som har tilbud på både reima , troll og andre gode merkeklær.

 

Når det gjelder troll sine vinterdresser,som forøvrig er mitt favorittmerke,så kan man stramme de inn i livet, slik at de blir mer passelig i bena om man kjøper en strørrelse for stor. Dette har jeg gjordt i mange år og tror ikke barnet har lidd noen nød av å gå med en oppbrett på kjeledressermene en liten stund.

 

Her blir ALT vintertøy kjøpt på tilbud også regnklær,joggesko,stølver, høstsko og vintersko og klærene er alltid litt for stort, slik at de passer ihvertfall ett år frem, etter at det taes i bruk.

 

Er faktisk MYE penger å spare ved å handle på salg:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, mine barn har gått opp en str hvert år ca. Det er sjeldent barna hopper over en størrelse i vinterdress tror jeg. Dersom jeg har størrelse 98 i hus fra forrige vinter, kjøper jeg str 104 neste gang. Ikke verre enn det....?

 

Og dersom du skulle være så "uheldig" at barnet går rett fra str 92 til 104, så får man vel heller ta den kostnaden denne ene gangen. Sannsynligvis så vil veksten stagnere litt etter et slikt hopp, så kanskje kan du tiul og med bruke samme dress to år på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...