Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Vi venter en liten gutt om et par uker. Mannen min og jeg har diskutert navn i det uendelige. Her om dagen hørte vi om en stor gutt som heter Marlow, og det falt mannen min helt for. Er litt usikker, men synes samtidig at det er ganske fint. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Er ikke Marlow et etternavn? Har aldri hørt det som fornavn før, og synes det virker rart.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #3 Skrevet 19. september 2011 Ikke dumt å velge noe helt eget? Høres helt greit ut, det finnes mange rare navn men dette klarer jeg ikke se er rart, bare anderledes. Hun mgpjr vinneren Sval, det er et rarere navn og hun elsker navnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 Kjenner en mann som heter det og syns egentlig det er litt fint
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 ehm... synes ikke det var noe fint. men det er kanskje siden eg aldri har hørt om det før.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #7 Skrevet 19. september 2011 Synes egentlig det var ganske fint jeg. Men hvordan tenker dere uttale det? Maa'lov eller Marrrlov. Kan jo fort bli litt sånn som navnet Maren. Ma'arn ville vi sagt her jeg kommer fra, mens andre sier det jo sånn som det skriver, MaRen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Jeg oppfatter det som et etternavn. Og dermed ikke fint som fornavn.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2011 #9 Skrevet 19. september 2011 Fint i engelsktalende land, mindre fint i Norge. Kommer til å bli problemer med uttalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå