Gå til innhold

Planlagt keisersnitt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker planlagt keisersnitt pga traumatiske fødsler, og skal til samtale på sykehuset neste torsdag, er da 27+3. Om jeg får avslag fra det sykehuset jeg hører til, kan jeg da søke om keisersnitt på et annet sykehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det kan du ikke. Et avslag kan du klage på ved samme sykehus, og det svaret du da får er endelig.

Jeg fikk selv ks etter fødsel som var ganske traumatisk. Men jeg fikk store skader i tillegg, og det var det som lå i grunn for at jeg fikk innvilget ks. Hadde det bare vært psykisk så hadde jeg blitt tilbudt et kurs mot fødselsangst da det er dette tilbudet mitt sykehus (Stavanger) har.

 

Mitt tips er å lese din egen fødselsjournal og ha noen fakta å gå på. Overlege vil nok anbefale deg vaginal fødsel, så du må bare finne fanden i deg og være bestemt og si at du velger ks.

Men har du ikke noe fakta som tilsier traumatisk fødsel har du ikke noe å gå på. Din personlige mening har lite/ingenting å si - du må ha noe som backer påstanden din opp.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.. Snakka litt med jordmor som tok ultralyd på meg angående dette, og hun synes det var rart om jeg ikke fikk det med tanke på de to forrige fødslene jeg har hatt.. Skal nok ikke gi meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge er det fritt sykehusvalg. Får du avslag på KS på ditt sykehus, kan du såklart søke et annet sted! Jeg gjorde det :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei...

 

Du kan søke om keisersnitt ved hvilket sykehus du vil...

 

og vet du hva.,...det at du truer med å søke keisersnitt ved annet sykehus om du ikke får det innvilget....akkurat der driter fødselslegene i....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du vil søke et annet sted er et veldig dårlig argument, det er jo nettopp det økonomiske som er en av grunnene til at sykehusene vil ha færrest mulig snitt. Om du søker et annet sted er jo det bare positivt for sykehuset som slipper den utgiften...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset "slipper den utgiften"? De slipper da ikke utgifter hvis du føder et annet sted, de FÅR IKKE pengene som følger med deg som keisersnittpasient. Dessuten får de lavere fødselstall. Det eneste som slår negativt ut for sykehuset hvis du føder hos dem, er at de får en høyere ks-rate.

 

Du bør ikke bruke det at du vil dra et annet sted som et argument mot gynekologen for at du skal få ks, du bør ha det som en utvei FOR DEG SELV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...