Gå til innhold

Moderator: Fjerne anonymknappen?


Zebra78

Anbefalte innlegg

Har en stund tenkt at denne anonymknappen burde fjernes. Etter innlegget "Dere sparket henne mens hun lå nede" http://www.barnimagen.com/forum/thread/143591026 mener jeg forumet bør vurdere dette.

 

Ikke å fjerne muligheten for å være ytterligere anonym enn det nicket tillater, men at det bør være "særlige grunner" til å benytte anonymknappen. Kanskje innlegg som ønskes signert med anonym bør forhåndsgodkjennes av moderator før de blir postet?

 

Ja. jeg vet dette forumet heter anonymforum, men i stor grad så er det her alle diskusjoner blir tatt opp....

 

Er det bare jeg som tenker i de baner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo mange andre forumer som ikke har muligheten til å la sine brukere signere anonymt, og jeg vil si det er vel så oppegående forumer.

Forskjellen mellom de og dib/bim er at det er en hyggeligere tone, og man får ikke den drittslengingen det er her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen anonymknappen fjernes, dør aktiviteten ut her inne. Det skal jeg vedde på..

 

Har prøvd å foreslå at hovedinnlegg/hovedinnlegger kan være anonym, men at de som svarer må signere med nick. Da får man spurt om "kjiipe" ting uten å avsløre seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke bare du som tenker i de baner... men jeg tenker ikke i de baner.

 

Man er anonym bak nicket sitt uansett. Men jeg synes det er veldig greit å være anonym av og til om det er noe spesielt. Hvis ikke må jeg jo inn å endre nick hver gang det er noe spesielt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ille at knappen må fjernes for at folk skal kunne svare skikkelig. Syns heller det skal være lettere for moderator å stenge ute folk som svarer stygt. Et nick kan man faktisk bare bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange delforumer her. Anonymforum er anonymforum. Vil man ikke utsettes for anonyme svar får man poste innlegget på et annet delforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de gjør det kan de like godt legge ned siden. Dette er et underholdningsfora og grunnen til at det er så mange her er at du kan være helt annonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på historien fordi jeg husker ett av de innleggene hun nevner.

 

anonymknappen MÅ vi beholde. Ellers forsvinner mange brukere og muligheten for folk å faktisk få fornuftige svar på vanskelige spørsmål.

 

Det finnes faktisk fornuftige mennesker her inne også.

 

men moderasjonen bør bli strengere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en god ide at hovedinnlegger kan være anonym men ikke øvrige. Jeg mener helt klart man skal kunne stilla vanskelige spørsmål uten å oppgi sitt nick - men da kan det jo forhåndsgodkjennes.... evt at som hovedinnlegger kan du automatsik være anonym, men må "søke" om du svarer på innlegg. Av og til ønsker man å svare på innlegg med referanser til eget liv uten å blottstille seg.

 

Grunnen til at jeg tar opp temaet er ikke kun innlegget som ble postet i dag, men at jeg også syns at seriøse spørsmål i stor grad drukner i (for meg) uinteressante diskusjoner om hvorvidt fotballfrue har gått opp eller ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange meninger om hvordan DIB skal være. Blir forundret over alle som mener de skal bestemme hvordan det skal være her inne, så lenge det er MANGE som trives her. Hadde mange ikke likt å henge på DIB så hadde de ikke hatt så mange brukere.

 

Hvis dere er så uenige, hva med å starte et eget nettfora? Synes det er litt frekt å mase og gnåle til en hver tid på moderator... veldig spesielt faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager - dette var ikke ment som masing gnåling på moderator - og jeg ser på ingen måte hva som er spesielt med mitt inlegg. Men nå er ikke dette noen fanesak for meg - kun ment som en lufting blandt dib'ere for å se om dette var ønskelig - og det er det jo tydeligvis ikke. Det er synd at denne type diskusjon ikke kan tas opp.

 

Syns også det er spesielt at selv i en slik uskyldig diskusjon ser de fleste behovet for å benytte anonymknappen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud, det er jo gjennomluftet? Hver mnd er det noen som skal lufte temaet.

 

Zebra78, du mener sikkert godt og er sikker fornøyd med at du prøver gjøre verden til et bedre sted. Men, mange av oss er fornøyd med den som den er. Det er derfor vi er her på anonym siden akkurat nå.

 

Dette evige maset og gnålet kjenner jeg at jeg begynne bli en smuuuuule lei av, sorry ;)

 

Jeg har hengt på BAM og DIB i 6 år, dere har i alle sammengenger vært gooooode å ha!!!! Gode støttespillere har dere vært alle sammen, selv når dere er uenige med meg, overgitte over meg, sinte på meg - det er det som er så fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan det taes opp og diskuteres, men det må da også være greit at vi ikke er enige med deg?

 

Vet du foresten at jeg med et enkelt søk får opp alle innleggene du har skrevet med nick? For mange betyr det at det er veldig enkelt å finne ut hvem som gjemmer seg bak et nick hvis man får en mistanke. Det er mange som hadde kjent igjen meg, og jeg kjenner den virklige identiteten til minst 5 nick her inne, uten at de vet om det. Det er en viktig grunn til at jeg sjeldent bruker nicket mitt, selv når det gjelder helt normale ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en meget enkel løsning på dette problemet, og jeg har nevnt det før også, men de feige moderatorene inne her tør ikke en gang svare meg på det, for de vet at det vil bety litt arbeider for dem.

 

99% av brukerne på anonymsiden ser det som en artig side å være hvor noe matnyttig kommer frem i ny og ne, og hvor man kan få luftet sine tanker etter behov.

 

99% av 99% av brukerne igjen har iq nok til å skjønne at innlegg, ala mannen min sagde av seg foten enten er til å le seg skakk av, eller for å foreslå plaster ;)

 

Den siste prosenten burde IKKE være hverken her eller på noe annet nettforum uten helst at noen i hvite frakker har dem under oppsyn.

 

Men, det største problemet her til tider er at man mistenker at noen svarer seg selv i hytt og pine, jfr norskamerikaneren som dreit seg ut og glemte å beholde haka for anonym.

 

Dette er et større problem som er meget enkelt å løse;

Gi alle som har nick her, et tilleggsnick som heter f eks Anonym123.

 

Dermed slipper vi automatisk alle tråder hvor HI argumenter både for og mot seg selv. Dessuten blir det også lettere for oss brukere å hoppe over tråder laget av f eks Anonym123 hvis vi vet at vedkommende f eks er ansvarlig for alle ørnetrådene hvis vi f eks ikke liker ørner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er forskjellen på nicket "Annonym123" og nicket "Pernille med spire"? (håper ikke det er noen som har det nicket, bare som et eksempel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Annonym123" og nicket "Pernille med spire"?

----------------

 

Forskjellen er at INGEN vet at de to er samme bruker med mindre de forteller det selv.

 

Atså man er helt anonyme på Anonymsiden samtidig som man får eleminert bort massevis av usaklige diskusjoner for og mot seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet er at det er veldig enkelt å søke opp alle innlegg skrevet av et bestemt nock. Det gjøres like enkelt om du har et slikt tillegsnick. Om du skriver 200 innlegg under nicket "Annonym123" kan man finne ut mye om deg.

 

Om det derimot ble laget et nytt nick for hver tråd, ville det hjelpe, men det er en teknisk utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hovedinnlegger kan forsatt få muligheten til å være anonym, men ikke de som svarer.

 

Ser noen tviler på den historen som ble lagt ut i går, vel egentlig spiller ikke det noen rolle om den er sann eller ikke for så frekke svar jeg har lest her inne mange ganger så er rett og slett ikke denne historien en umulighet.

 

Jeg tenker en ting når jeg skriver eller svarer her inne: Er dette noe jeg kan forsvare forran min sønn? Så lenge jeg kan si Ja til det føler jeg at jeg kan trykke lagre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd mye dritt her inne, men verdsetter anonymknappen likevel. Hadde aldri postet her uten å være anonym.

Hvis man ikke takler dette forumet, så får man holde seg unna! I sårbare perioder har jeg ikke logget meg på her. Og jeg skriver ikke personlige innlegg lenger.

 

Jeg svarer dem jeg føler jeg kan svare, men da skriver jeg ikke dritt. Jeg skriver ordentlige svar, som jeg kan relatere meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...