Lillababy Skrevet 19. september 2011 #1 Skrevet 19. september 2011 Hei! Er på min 2 pp etter ma i juli. Sist pp fann eg eggl etter 4 v, men klarte ikkje bli gravid. Denne pp har ikkje eggl dukka opp, er på dag 21. Er det meinainga at eins kal vente ein del mnd for at syklus og alt skal normalisera seg, eller er det lov åprøva å ta affære no? Blir snart 31, har ingen barn. Er redd for å ikkje bli mamma. Er det for tidlig å gå til lege, sjekke hormoner osv? Kan eg få pergotime etter berre ein uteblitt eggl? Nokon med erfaring???
*lille blomst* Skrevet 19. september 2011 #2 Skrevet 19. september 2011 Hei:) ikke så mye erfaring her, men litt... Har du hatt regelmessige sykluser før? Egenerfaringen min: uregelmessige sykluser med alt fra 30-46 dager. ble gravid da el var på dag 23, mistet tvillinger i ma i uke 10. fremdeles uregelmessige sykluser, 5.pp etter ma gravid igjen, da var el på dag 26. sa i uke 6 nå i august. For å unngå å anstrenge kroppen mer har jeg begynt med flere ting nå. Akupunktur for å hjelpe på syklusene, homeopati og kostholdsendring. (kostholdet spiller en rolle for blodsukker, dette igjen er tett forbundet med hormoner og disse spiller en rolle for kvinnelig syklus, alt henger sammen;) Det ser faktisk ut til å virke foreløbig, for etter sa ser det ut til at TR dukker opp på dag 28! Jeg tenker iallefall at pergo osv kan vente, men det kommer ann på hvordan kroppen din har oppført seg inntil nå. Prøvde du lenge før du ble gravid? hvordan er syklusene dine til vanlig? Etter en ma/sa er kroppen i en ubalanse som noen kan trenge hjelp til å rette opp - feks med kost og trening eller aku i tillegg:) Håper du fikk noe ut av dette;)
Lillababy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2011 Hei *lille blomst* Tusen takk for svar!! Veldig lei for å høyra om dei tapa du har hatt. Håpar det går bra med deg. Eg blei gravid på første forsøk i mai. Hadde faktisk gtt på ein lavkarbo-kur då, men veka før eggl åt eg usunt. No har eg ete masse sukker desverre. Det er jo slik med sukker, at dersom ein fførst et litt, så vil ein ha meir... Eg var litt for tynn då i mai, har lagt på meg nokre kilo, tenkte det kunne vera bra. Men no føles kroppen litt usunn. Har tenkt på dette med lavkarbo igjeen, men det er jo et tiltak Før eg blei gravid, både før ppiller pg etter ppiller, har sykllusen vore 31 dagar. Denne mnd er eg usikker på om eggl har vore, utan å slå ut på test, eller at kroppen har prøvd og ikkje fått det til. Hadde symptom på eggl sist veke. Men blir litt oppmuntra av å høyra at du hadde så sein eggl., då kan dei enno koma kanskje? Føler meg berre veldig utolmodig med å bli gravid. Kan det vera aktuelt å kontakta lege for å måla diverse hormon og slikt? Gratulerer med jobben du har gjort då, i forhold til kosthold og alt, og at det ser ut til å virka
*lille blomst* Skrevet 19. september 2011 #4 Skrevet 19. september 2011 det høres jo ut som om kroppen din fungerer ganske bra. Tror ikke lavkarbo er å anbefale hvis du i utg.pkt er tynn/slank. Men ett sunt kosthold er viktig. Feks å unngå sukker helt eller delvis. som du sier så avler sukker sukkeravhenginghet! Selv kan jeg i dag juble for 3 uker helt uten sukker:) Har mindre lyst på sukker allerede! Faktisk så er jeg blitt gravid di månedene jeg har "gitt opp" eller fokusert på andre ting. Siden du egentlig ikke har hatt så mange prøveperioder enda så tror jeg nesten det beste du kan gjøre er å stresse ned ang dette. Ta vare på kroppen med sunn kost og trening og kose deg med prøvingen! Mange som blir opphengte i å bli gravide og når de endelig har fått time til utredning så sitter spiren!
Lillababy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2011 Tusen takk. Føler det er så riktig det du seier, eg vil jo egentlig ikkje at dette med å laga barn skal vera noko anmasande og negativt. Men veit ikkje om eg klarer å snu..... Har nydlig hørt om at ein gynekolog seier at det at me tenker og stresser emd tanken på å bli gravid ikkej skal påvirka. Så viss det stemmer tenekr eg at at dei historiane me hører omd ei som har levert inn adopsjonssøknaden bli gravie osv, er tilfeldigheter. Men ikkje godt å vite kven som har rett... Eg bør uansett ta betre vare på kroppen som du seier. Eg var så nøye på alt då eg var gravid. Så tenkte eg skulle unna med snop og diverse no før eg blei gravid, men no har det jo gått to mnd sia utskrapinga og gravid er eg jo ikkje. føler meg usunn, skal prøva å ta med sammen Gratiis med dine 3 veker, du er kjempeflink!!!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. september 2011 #6 Skrevet 19. september 2011 Hos oss gikk det 6 mnd etter ma før spiren satt igjen, krysser fingrene for at den sitter ( er ennå veldig tidlig). Det er ett år siden vi begynte prøvinga og vi har nå fått sendt en henvisning for utredning (trenger den forhåpentligvis ikke) Det ville de ikke gjøre før det hadde gått ett år, selv om jeg er 35 år. Har du vurdert å tempe? Det har jeg gjort de siste mnd og da ser jeg når el har vært Gjort det i tillegg til at jeg brukte fertilitetsmonitor. Da så jeg når økningen av LH var og så så jeg at el hadde vært ved temp økning
Lillababy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2011 Hei! Takk for mail. Gratulerer med spiren, håpar alt går fint for dykk! Syns det var vel strengt at dei ikkje ville hjelpa dykk før et år, spesielt i forhold til alder. Det kan virka som ein er litt prisgitt kva lege ein har... Kan du forkalra dette med temping til meg? Eg syns alt at eg stresser litt for mykje med eggl tester, og er redd temping vil bli desto meir stressande. føler du det går mykje tid med det? Det hadde jo vore veldig greit å vite liksom, kva som skjer med kroppen. I dag har eg faktisk følt på kroppen at eggl. kan vera på vei likevel, kan vera eg tar feil. Trur kanskje den kjem ca på onsdag torsdag. Fram til idag, har eg følt at den ikkje ville koma/ evt. hadde vore, berre utan utslag på testen. Kan du forkalra fertilitesmonitor og? kva koster den, kor får eg kjøpt, koss bruker eg den?
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 19. september 2011 #8 Skrevet 19. september 2011 Hei igjen Ved temping tar du tempen hver morgen til samme klokkeslett (jeg tempet vaginalt) før du står opp, så la jeg det inn i fertilityfriend senere på dagen. Det programmet er helt genialt, og regner ut når du har hatt el utifra temperaturene, etter at den går opp og har tre dager med høyere temp. Du blir kjent med syklusen på en helt annen måte. Men bakdelen er at du får vite når el har vært, og ikke når den kommer. Ved å bruke fertilitetsmonitor (eller el-tester) samtidig så vil du se når LH stiger. Den stiger 12-36 timer før el. Dette beviser jo ikke alene at egget er sluppet, men har du tempøkning i tillegg er du sikker. Fertilitetsmonitoren tror jeg koster ca 1400 kr på apoteket +sticks. (Det er billigere evt. å handle på e-bay). Der tisser du på sticks som monitoren leser av. Den gir så beskjed om du har lav, høy eller max fertilitet. Har du normalsyklyslengde, så bruker den 10 sticks, har du ustabil eller lang syklus kan det hende at du bruker 20. Jeg har hatt masse igjen for å brukes dette. Trodde egentlig at det ville bli pes å huske å tempe hver morgen, men det gikk utrolig bra. Setter på alarm kl 06.30 hver morgen, både hverdag og helg, og legger meg til å sove igjen etterpå i helgene. Helt kurant Lykke til
Lillababy Skrevet 21. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 21. september 2011 Hei! Tusen takk for svar og god forklaring! Er ganske deppa no for eggl som aldri kjem.... Slik eg føler det no så syns eg det virkar litt stressande med monitor og temp, føler alt at eg stresser altfor mykje , og trur eg blir ekstra deppa av det. Får sjå om et par mnd, så kansekj eg prøver det. No veit eg iallefall kva det er! Takk Og masse lykke til til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå