Gå til innhold

Gjort dere tanker om barna deres plutselig skulle miste begge foreldrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det i det siste. Vil jo at barna skal få det best mulig. Vårt ønske som foreldre er at noen i familien hadde tatt over vårt hus (ganske nytt) og bodd der til hvertfall ungene våre var 16 år og kanskje eldre. Svigerforeldrene mine er relativt unge og jeg vet de kunne ha gjort dette, selv om de bor veldig langt unna.

Men er dette praktisk gjennomførbart om noe skulle skje oss?

Kan man gi bort huset med gjeld, slik at f.eks mine svigerforeldre overtar lånet? Og hvordan gjøre det med et fremtidig salg? Ungene våre skal arve oss. Men om svigerforeldrene har bodd der i mange år, burde jo de også få en del av utbyttet?

Noen tanker?

Vi tenker at det beste for ungene om noe slikt skulle skje, er at de for bo der de alltid har bodd, ha alle sine venner og kjente i nærheten, slik som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en fin tanke du har, du vil legge alt til rette for barna dine. Men du må jo snakke med de som du ønsker skal delta i det først. Uansett skal barna ha arven sin. Huset må selges til dine svigerforeldre, slik at eventuelt overskudd etter lån tilfaller barna. Så jeg tror ikke det er så enkelt.

Skal dine svigerforeldre presses til å gi opp sitt liv der de bor hvis de ikke har 100% lyst?

Selvfølgelig hadde det beste vært om barna fikk bo i huset, men gode "ny foreldre" må få ta valget selv for å være lykkelig og for så å gi barna dine en lykkelig barndom. Men du kan legge fram problemstillingen slik at de vet hva du ønsker. Du kan jo også skrive ned tankene dine og la de ligge i tilfelle noe skjer med dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på å skrive det ned og legge det i safen. Selvsagt må de ønske det 100% selv. Vi kommer til å skrive opp flere alternative i familien. Må huset selges da, kan det ikke lånet trekkes over på de som eventuelt ville overta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke legge det i safen. Er den mulig å få opp om dere dør da? Du og dem du ønsker skal bli foresatte skal ha en kopi hver - signert av begge barneforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til advokat og satte opp testamente og og har skrevet vergepapirer på hvem som skal ha ansvar for barna i tilfelle vi skulle falle fra.

Har også lagt med begrunnelse på hvorfor vi ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...