Gå til innhold

Vi må da være ekstremt heldige som klarte og avslutte nrk lisensen i forhold til mange andre!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når min mann flyttet inn til meg måtte vi faktisk sende et skriftlig brev til lisensfolka med en beskjed om at jeg hadde kjøpt tv'n hans. Dette for at dem skulle slutte og sende faktura på tvlisensen til han. Holder med å betale en tvlisens når man bor sammen men det var jammen meg vanskelig å få dem til å forstå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere da =) Vi også brukte å få foreldrene våre til å sette tven i deres navn, men glemte det en gang og da var det gjort.

Kan ikke kalles snylting. Helt latterlig denne lisensen. NRK har utrolig mange reklamepenger, vi betaler drøssevis av penger på tv utenom lisensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, heldige helt til lisensinnkrevingen plutselig en dag står på døra deres;)

 

Vi betalte heller ikke lisens før, ,en plutselig en dag stod de her.... Da var det bare å bukke og neie og takke for at man får lov å betale.

 

Norges teiteste avgift! "snylt" så lenge dere kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lisensmannen kom til oss, men her slapp han ikke inn. Ba han dra sin vei :) vi bor såpass høyt at ingenting kan sees fra ut siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i sameie, dvs mange leiligheter og vi bor ganske høyt oppe, i tillegg er det calling man må ringe på for og kunne komme inn til de ulike leilighetene, hvordan skal da Lisensmannen komme seg inn her er for meg en gåte!

 

Jeg lukker ikke opp til ukjente mennesker, sånn er det bare!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller slik at på grunn av snylterene har ikke NRK penger til å kjøpe rettighetene.

 

Etter min mening har det uansett utviklet seg slik at det er så mye penger involvert i OL at det har mistet det meste av sjarmen. Jeg elsker å se på idrett og har bestandig sett frem mot OL i lang tid, men nå bruker arrangørlandet så mye penger, og man må betale så mye for å sende det at det ikke er så morsomt lengre. Slik sett var det faktisk bra at NRK sa "nei, takk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare passe på å ikke gjøre samme tabbe som meg, HI.

 

Flyttet også hjem etter noen år i utlandet og hadde dermed ikke "registrert" tv. Varte helt til jeg var dum nok til å kjøpe DVD-spiller i Norge. Rapport gikk direkte fra forselger til NRK og lisenskrav kom uken etter....

 

For å gjøre det hele surere, så ser jeg ikke på NRK engang, og betaler selvfølgelig også dyre kroner for de kanalene jeg faktisk ønsker å se.

 

TV-lisensen skal få lov å være den aller verste av Ola-dunk-utgifter. Tett fulgt av luksusavgiften på bil (LUKSUS!!! Hvordan klarer man seg uten bil i distrikts-Norge nå når alle biler er lagt ned?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisensen burde blitt tatt inn over skatteseddel. Slik det blir gjort nå er det mange som ikke betaler, og man må ha folk i arbeid, som også skal lønnes av nrk-lisensen, for å kreve inn lisenspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min meldte fra til NRK at han hadde fjernet tv'n (noe som var satn), og han slapp å betale.

 

De kom senere på døra (han hadde ikke tv), men nektet dem å slippe inn for det. Vil de inn får de ta med seg politiet...

 

Da han skaffet seg tv, begynte han å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få den inn i ordinær skatt. Da slipper man disse unnsluntrerne.

 

Moro med politiets nye redskaper for å ta de som ikke betaler årsavgiften, eu-kontrollen og forsikringa. Nå har de et par faste på østlandet i tillegg til de løse rundt omkring, og flere blir det. Til slutt må unnasluntrerne kjøre omveier for å komme seg på butikken, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ikke lisens frem til jeg var 24, da jeg bodde på hybel og leide møblert. Så betalte jeg ikke i et par år, selv om jeg hadde egen tv, rett og slett fordi min uføretrygd var så lav at jeg knappt hadde til husleie, mat og strøm. Jeg hadde også en tv som sang på siste verset, med stadig krympende skjermbilde og mange sorte flekker. Den døde også og jeg ble uten tv en periode. Har ikke dårlig samvittighet for dette. Da min situasjon bedret seg, og jeg skulle flytte sammen med mannen min, valgte vi å betale lisens fordi vi ønsker å være ærlige og redelige mennesker. Han hadde bodd i utlandet før dette og måtte derfor melde seg inn. Dette gjorde vi FØR vi valgte å kjøpe tv, kanalpakke og dvd. Men jeg er likevel helt i mot lisensen. Uføre og syke, i den situasjonen jeg var i, har virkelig ikke råd til den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i blokk så får du bare håpe at naboen ikke slipper de inn, eller at du bor i samme blokk som oss. Slipper med glede inn lisensjegerne for å ta snyltere som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har og hvilke kanaler du velger å se på.

 

Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn av og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om krinkastingsavgiften. "

 

http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4531829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...