Gå til innhold

beholde barnet når man ikke har råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke jobb,søker på alt men begrenser seg jo hva jeg kan ta når det må være innen barnehagens tider.Jeg har en del arbeidserfaring men ikke så mye skole..Jeg går kveldskole engang i uken siden voksenopplæringen er gratis. Men mannen min tjenner ikke veldig bra, vi har 2 barn og hadde det ikke vært for moren min som setter inn 5000 i mnd hadde vi slitt enda verre. Jeg har solgt rubbel og bit av babyutstyr på Finn så jeg må begynne på bånn.. Jeg regner ut av hvis jeg fordeler engangstånaden på ett år og får en barnetrygd til og kontantstøtte en liten stund vil det jo gå..Og da er jeg ferdig utdannet og kanskje lettere kan få en jobb. Uff var ikke slik jeg så for meg ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært i en lignende situasjon, jeg beholdt ikke. Er glad for det i dag :) Bedre å komme seg ut av uføret sånn at man kan stå på egne ben og forsørge dem man har for så å tenke på flere barn senere!

 

Lykke til med ditt valg, det er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om abort kan synes som en lettvint løsning, viser det seg ikke alltid å være det. Hvis du er en følsom person kan det bli vanskelig i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner en løsning på dette, slik at nok et lite barn kan settes til verden.

 

Selv har vi 5 barn, og jeg hadde heller ikke alt klart til siste, som feks kjøpte jeg brukt vogn, og barnet sov i bagen til hun var 5 måneder, noe som gikk veldig fint. Alle de andre har hatt ferdig oppredd seng til vi kom fra føden, men pga oppussing ble det ikke slik denne gang.

 

Alle babyklærne lå utilgjengelig, men jeg fikk jo en del i barselgaver, og kjøpte noe.. Barnet trenger ikke mye dyre klær i spedbarnsalderen.. Kanskje finner du noen du kan arve av også?

 

Ny bilstol måtte vi også ha, da vi ikke fant den gamle..Heldigvis sponset mine foreldre oss med denne:-)

 

Vi har ikke spesielt høy inntekt, men har troen på at alt går, bare man innstiller seg på det.

 

Ønsker dere lykke til :-) Og husk at alt dere har av klær og utstyr til barna dere har fra før vil kunne gå i arv, så da er det kanskje bare en tøffere periode i begynnelsen, til ting stabiliserer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...