Gå til innhold

Hvor mye sånn ca. vil det koste for meg og gå til tannlegen om jeg har kanskje 2-3 hull?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du enkelt kan sjekke dette ved å gå inn på tannlegeforeningens nettsider for å finne "normalpriser".

 

Jeg blir litt overrasket over at du regner med at du har hull... Du skal ha de tennene du har til du dør om du ikke er interessert i å få noen i plastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldi vanskelig å si da det kommer an på hvor msmge flater tannlegen må fylle. En fylling koster alt fra 500 kr. til det dobbelte. Så må du plusse på bedøvelse, bilder og undersøkelsen. Så hvis du har 3 hull så kan det fort bli 3000 kr. (+)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat vært der for første gang på 4 år og jeg hadde to hull, de ble borret + bedøvelse, røntgen, fjerning av tannstein, pussing og undersøkelse av resten ble på 1700 kr! Ingen rabatt, så jeg ble positivt overrasket siden jeg hører det er såå dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville regnet 1500,- per hull. Det er det jeg betaler hos min tannlege.... og det er uten tilegg for bedøvelse (ca 180,-) per sprøyte, engangsutstyr, bilde osv....

 

Dyrt ja! Derfor er det bedre og gå ofte.... jeg går nå en gang i året og har lært av mine feil!:) lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kommunal og privat tannlege, hvordan funker det? Kan jeg bare gå til den kommunale tannlegen her vi bor å bestille time, eller hvordan funker det? Jeg får nemlig ikkeinkalling. Har flyttet mye og i tillkegg bod utenlands noen år, så har falt helt ut av systemet.

 

Har heller ikke vært hos tannlegen på mange år, gruer meg sykt for er så redd for å ha hull i tennene, det har jeg nemlig aldri hatt før. Merker man det alltid selv dersom man har hull i tennene?

 

*redd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger absolutt ikke å være redd:) Visst du har hull så får du jo bedøvelse som funker som fjell! Og det er ikke vondt å stikke:)

 

Jeg har ikke alltid merket at jeg har hull, men da har de jo vært små... når jeg har merket at jeg har hull så har de jo vært enorme og jeg skulle ha vært hos tannlegen mye tidligere!:)

 

Jeg vet ikke hvordan kommunal vs privat tannlege fungerer dessverre. Jeg går privat, super service og nytt utstyr:)

 

Det er ikke farlig, og ikke vær redd!! Dette går så fint så:) Og du kommer til å være så lettet når du er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:-) Jo, jeg gruer meg uansett. Jeg har spydd meg igjennom to hele svangerskap ila 2 år, og jeg har sikkert fått skader på tennene, det hadde bare vært typisk:-(

Har levd 33 år uten hull, vil ikke bryte den gode trenden, buhu!!!!! Hjelper ikke med bedøvelse, jeg vil ha narkose!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...