Gå til innhold

Joda, det er litt slitsomt med toåring og en nyfødt...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mammaer som har eldre barn i barnehagen mens de selv har permisjon får jo så mye pepper her inne.

 

Jeg har 50% plass i barnehage til min toåring, resten er han hjemme med meg og babyen.

Men dere som disser damer som har barna i barnehage har visst ikke prøvd det.

Jeg har en fantastisk enkel unge, men han krever jo endel oppmerksomhet, og det betyr mindre på babyen. Jeg mener den minste har rett på like mye kos og oppmerksomhet som broren, men slik blir det bare ikke de dagene han er hjemme.

Sliter med dårlig samvittighet overfor babyen som bare må vente hele tiden fordi broren krever meg og babyen faktisk ligger i ro der jeg legger henne.

 

Men det vanskeligste er likevel ikke dagen. Min mann jobber kvelder også, og leggetid er verst.

Da bruker jeg jo tid på storebror på badet, kveldsmat og litt kos før sengetid. Og jeg har en baby som er urolig KUN på kvelden mellom halv sju og ni-ti. Da river det i mammahjertet når den ene må vente.

 

Så dere som velger å bruke barnehagen har min fulle støtte! Man skal kose seg med babyen, ha tid til litt husarbeid og ikke minst ha overskudd til å kose seg med eldre barn;)

Det betyr jo ikke at de trenger være i barnehagen hele dagen, men noen timer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en toåring og en nyfødt. Eldstemann går fulltid i barnehage. At noen dib-damer mener det ene eller det andre om det bryr meg overhodet ikke, og jeg føler ikke behov for å verken forklare eller forsvare vårt valg. Vi har gjort det vil føler er best for oss! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det. Kunne ikke FALT MEG INN å ta 3-åringen ut av barnehagen fordi jeg går hjemme med baby.

Ikke føler jeg dårlig samvittighet for det heller, eller behov for å forklare og forsvare. Rett og slett fordi jeg vet jeg gjør det som er riktig for vår familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi behold den fulle bhg plasssen til 2 åringen også når jeg var i permisjon med neste.

mannen leverte om morgenen slik at jeg slapp å stå opp og dra med to unger på morgenen når yngste endelig sov litt og jeg var utslitt etter natten. og så hentet jeg og babyen i bhg når det passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...