Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i matpenger til bhg, og hva får barna av mat da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert da jeg så folk betalte så forskjellige i en annen tråd her. Jeg betaler 125 kr i mnd mener jeg å huske, da får de ett måltid hver dag + varmmat på fredagene. Hver mandag lager de rundstykker, dette da for resten av uken ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting, de må ha med seg matpakke til to måltider hver dag.

 

Inkludert i maksprisen er litt baking, laging av grønnsakssuppe, koking av egg, laging av julekaker og andre matlagingsprosjekter i forbindelse med årstidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300kr.

Da får de alle måltidene.

Frokost, Lunsj og frukt..noen ganger knekkebrød til frukten også.

Ellers baker de endel, og så har de "festmåltid" 1 gang i måneden, der månedens bursdagsbarn får velge menyen selv..det kan være alt fra hambugere,pizza osv osv, og saft.

De får kornblandinger til frokost og ellers vanlig brødmat til lunsj. og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine får varm mat hver dag, mat som de er med på å lage selv. De spiser grønnsaksuppe, hjemmelaget pizza, grønnsakspai o.l.

 

Prisen er 400 i måneden, men det er verdt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 eller noe.. Lunsj hver dag ( brødskiver+melk/jus), varmmat en dag i uka, + frukt og youghurt hver dag.. I tillegg til at ungene får is el på varme dager der de f.eks er i byen med barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 300, da får de lunch hver dag - brød, pålegg og melk. De får også frukt og melk til måltid nr. 2, men der har vi med matpakke med brød selv.

 

En dag i uken har de varmmat.

 

Har aldri tenkt over at det er mye, men når jeg ser hav andre her svarer så synes jeg vel egentlig vi blir flådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150,- kr mnd

 

Vi må sende med frokost selv. Melk til frokosten får de i barnhagen.

 

De får da brød/runstykker som bakes i barnehagen hver dag til lunsj.

 

De har 3 måltider i uka til ettermiddagsmat som er varmmat, de to andre dagene er det enten brød/knekkebrød/korn e.l.

 

De får også frukt hver dag.

 

Så jeg synes vi betaler lite ifht hvor mye de får av mat i bhg, dette når jeg sammenligner andre barnehager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 500 kr. Barnet mitt får middag hver dag til lunsj. Det er ansatt kokker som lager denne maten til hele barnehagen, og prisen inkl frokost, lunsj og ettermiddagsmat pluss bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 kroner. Det inkluderer lunsj (varmmat 1 gang i uka), ellers er det bare brødmat med pålegg og melk til drikke og fruktmåltid (frukt og knekkebrød). Frokost må vi ta med sjøl eller spise hjemme. Skulle ønske det var mer varmmat, men det er helt greit. Deilig å slippe matpakka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 256,- i mnd. Får da all mat i barnehagen inkl varm mat hver dag, unntatt turdagen. Da er det niste hjemmefra. Det går i frukt, vanlig brødmat og enkel varmmat som supper, grøt, fiskepinner (personlig hater jeg fiskepinner for det kan umulig kalles fisk), karbonader osv. Synes kanskje de kunne vært litt mer kreative på matfronten, men så skal det jo spises av alle barna og da blir det jo veldig barnevennlige greier *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi betaler ganske mye når jeg ser hva folk har svart i tråden her. Vi har betalt 270 siden hun begynte i barnehagen i fjor, men nå skulle det settes opp til 350.

Da får de frokost om de kommer før 8.15, og brød/frukt kl. 14. Har med matpakke til 11-måltidet. Varm lunsj på onsdager. Hender de får is, yoghurt, ostesmørbrød, grillpølse el.l. i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi betaler 450kr for ti uker (hun har barnegage 4 dager i uka..) og de får allt av mat og drikke, varm mat er vel satt til en gang i uka, men de har det flere ganger i uka til tider.. får frukt og youhurt og de aller minste fåt tilbud om babygrøt i stede for brødmat..

 

de baker ofte og koser seg gjerne med kako, grønnsaker med dipp og prøver mat fra andre land dersom de har spesielle tema osv..

 

for 45kr i uka syns ikke jeg dette er så aller verst altså! det er snakk om 11-12kr pr dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 250 kroner. Barnehagen står for alt av mat. De får 3 måltider hver dag, i tillegg til at de alltid har fruktsamling i 14-tiden. Til måltidene får de melk, og vann som tørstedrikk. Er det noe spesielt blir det servert saft. Ellers baker de en del, lager ofte lapper/sveler e.l når de er ute i skogen. Kjøkkenet er det 3 avdelinger som deler på, så den uka de har kjøkkenet så lager de varme måltider. I tillegg blir det servert yoghurt og frukt eller noe annet godt når noen har bursdag. Is hender det de får på varme sommerdager.

 

Bleier er inkl. i matpengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...