Gå til innhold

Hvor mye betaler dere til barnehagen for ett barn? 100% plass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mitt eneste barn begynte i barnehagen i august, og jeg må ærlig talt si jeg ble sjokkert over regningen jeg fikk.. 5000 kroner skal barnehagen ha..

 

Har ingen aning om hva som er vanlig, men fikk på følelsen av at dette er litt mye.. Hvor mye betaler dere for ett barn i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

5000,- er LANGT over maksprisen om det ikke er en barnehage som ikke mottar offentlig støtte og da kan du søke kontantstøtte for barnet.

 

Jeg betaler 2400,- + kostpenger på 185,- i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betaler 2680kr i mnd inkl. kost. 2330kr for plassen og 350kr for kost.

 

Det er hver enkelt kommune som setter maksprisen for alle barnehagene innenfor kommunen. Hvis det er en privat barnehage uten statsstøtte kan de vel kanskje gjøre akkurat som de vil, men får de støtte må de følge kommunens makspris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å stå på hjemmesiden til barnehagen hvor mye plassene koster.

 

Men det er ikke for to mnd da?

Så du betaler en mnd på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2330 kr er makspris for en barnehageplass, selv de private barnehagene må følge maksprisen, de har jo statstøtte de også.

 

I tillegg har en del barnehager matpenger om de serverer barna mat, denne summen kan variere noe, men at du skal betale 2500kr i matpenger er hinsides all fornuft.

 

Ville spurt hva de faktisk tok betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å stå på hjemmesiden til barnehagen hvor mye plassene koster.

 

Men det er ikke for to mnd da?

Så du betaler en mnd på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommunale satsene er 2330!! Ikke 2300....

 

Vi betaler 2330, pluss 109 kr i kostpeng, da får barnet all drikke og frukt i tillegg:) Ganske ok, selv om jeg kunne ønske at det var mulig å få fult kostprogram slik som de private barnehagene har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 2630,- kr i måneden for barnehage og fri kost (frokost, lunsj og ettermiddagsmåltid (brød, pålegg, melk/drikke og enkle varmretter/bakeretter + frukt og yoghurt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...