Gå til innhold

Flere fra Sogn og Fjordane?


Trultetryne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra! En til! :))))

Formen er ganske bra. Veldig trøtt, småkvalm, men ellers bra.

Du da? Når har du termin?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja :) Ifølge kalkulatoren her inne er det 25 mai. Er 5+2 uker på veg i dag så gaaanske så ferskt. Var til legen i dag for noke anna, men nevnte det i forbifarten at testen var positiv. Men når han fant ut at eg berre var 5 veker på veg så lo han berre og sa at eg berre så vidt var gravid :P så han ba meg komme tilbake om ein mnd. Men kjenne det overalt på kroppen at det er ei nervepirrande ventetid. Kjem til å bli eit langt svangerskap hehe. Men håpe så inderlig at alt går bra. Klare liksom ikkje å fokusere på noke anna :P Kor langt er du på veg då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jei, så gøy at vi er flere :)) Skal du føde i Førde også eller?

Det er neste så man kunne ønske at man fant det ut litt seinere så de første 12 ukene ikke blir så lange hvertfall :P hehe.. Jeg er 8+1 idag, og har vært hos legen og fyllt ut papirer og tatt blodprøver osv. Men klarer liksom ikke helt å slippe jubelen løs før jeg har vært hos jordmor og hørthjertelyden jeg da :) (sånn hadde jeg det sist også), "baaare" en mnd igjen nå :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+0 i dag, og termin 3. mai. Jeg var hos legen for en uke siden og fikk samme terminen der. Fylte ut papirer og målte blodtrykk, men jeg skal tilbake for blodprøver i uke 11 fordi han mente det var for tidlig enda. Virker som det er litt ulik praksis rundt omkring. Forrige gang tok jeg dem i uke 5, men da hadde jeg en annen fastlege.

Legen sa at første jordmortime var vanlig i uke 24, men jeg skal ringe helsestasjonen og høre om jeg kan få time rundt uke 14 sånn som sist. Jeg kan ikke gå helt til ultralyd i desember uten noe som helst.

Det er jo en hel evighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal føde i Førde ja :) om no alt går greit :P hehe, klare liksom ikkje heilt å tru på dette her. Eg skal tilbake til legen når eg er i veke 10 og fylle ut papir og div. Han også sa at man ikkje fekk ultralyd hos jordmor her før i veke 24. Leeeeenge. Er gynekologen som foretar denslags tidligare sa han (den man får tilbud om i veke 18 eller når det no var). Men eg hadde ein så dårlig opplevelse hos gynekologen sist at eg vil nødig tilbake. Håper dei er mange å velge mellom vertfall. Men time i veke 14 hørest jo veldig greit ut :) Det vil eg og ha :) hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke vanlig at jordmor tar ultralyd på vanlige kontroller?

Jeg regner med at jeg kun skal på den ordinære, og den er på gynekologisk avd på sentralsjukehuset. Var der sist og syns at det var helt greit. Jeg kunne godt tenkt meg en tidlig ul, men da blir det i tilfelle privat så jeg får se det litt an.

Håper på jordmortime rundt uke 14 og at hun kan lytte etter hjertelyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe ;) skjønner ikke helt at det går ann å ikke merke noe! Men ja, hadde ikke gjort noe å kortet LITT ned på ventetiden :P

 

Er ikke det vanlig med ultralyd i uke 17/18? Det var jeg hvertfall til sist, på sykehuset i Førde.

Bare 1 mnd til første jordmortime nå, krysser fingrene for at alt går bra til det og at jeg får høre hjertelyden :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde i grunnen vært greit å være bjørn, og gått i hi over vinteren.. hehe

 

Jeg mener jeg var på ultralyd i uke 19 sist, og ble flyttet fram sånn at jeg var akkurat 20 uker. Syns det var veldig seint.

Hjalp ikke mye å bli flyttet fram da, for det endte med igangsetting 10 dager over ul termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja hadde ikke gjort noe denne vinteren hvertfall :P

 

Åh så kjedelig da, tok fødselen lang tid siden du ble satt igang da eller?

Jeg brukte 22 timer fra vannet gikk til hun var ute, så hååååper på litt raskere denne gangen ;)

 

Uke 19 var litt seint ja, er ganske sikker på at uke 17/18 er det vanlige men kommer kansje litt an på om det er ledig tid og sånn? Vet ikke, men Førde er jo ikke akkurat verdens største sykehus, de får vel enda mer nå når føden på Eid forsvinner også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja hadde ikke gjort noe denne vinteren hvertfall :P

 

Åh så kjedelig da, tok fødselen lang tid siden du ble satt igang da eller?

Jeg brukte 22 timer fra vannet gikk til hun var ute, så hååååper på litt raskere denne gangen ;)

 

Uke 19 var litt seint ja, er ganske sikker på at uke 17/18 er det vanlige men kommer kansje litt an på om det er ledig tid og sånn? Vet ikke, men Førde er jo ikke akkurat verdens største sykehus, de får vel enda mer nå når føden på Eid forsvinner også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på overtidskontroll hvor de bestemte seg for å sette i gang pga lite fostervann. Jeg ble satt i gang med modningstablett og fikk bare en. Resten gikk av seg selv. Jeg slapp drypp. Det tok 18 timer fra jeg fikk tabletten til hun var ute. Vannet gikk 20 minutter før hun var ute :)

Det gikk egentlig helt greit, men jeg håper ting setter i gang av seg selv denne gangen. Og gjerne noen dager før terminen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veke 17/18 som er vanlig ja, men det er hos gynekolog ifølge min fastlege. Første hos jordmor var i veke 24... jaja, får vel berre ta det som det kjem ;) men, eg har eit spm. Eg får noken skikkelige magekramper både støtt og stadig om dagane. E sånn at eg sitte krøka og kjenne etter om det e noke som nesten skal "løsne", men det går alltid ganske fort over.. Har noken av dokke det? Ser litt teit ut hehe. Går vanlig og så plutselig ser du meg berre stoppe opp og bøyer meg i smerter, og så er alt som normalt igjen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hurra! Jeg ringte på Helsestasjonen nå nettopp og jeg har fått time hos jordmor i uke 14, den 1. november! Puh :) Håper jeg får høre hjertelyden ;)

Er så glad for at jeg fikk time og at jeg slipper å vente helt til rutineultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så spennende med tvillinger! Har du vært på ul allerede siden du vet at det er to?

Hvor i fylket bor du? Jeg bor omtrent midt i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...