Gå til innhold

Baby i magen veier 3800 g i uke 37+3:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekka på sykehuset i dag.Ligger 25% over.Legen sa jeg må ta glukosebelastingstest i morra.Er det bare pga ungen er stor at jeg kan ha diabetes?Det var ikke noe sukker i urinen.Har ikke tatt prøve på dette tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

moren min ble satt igang to uker fr tiden med både meg og lille søster pga størrelsen på babyen, for at vi ikke skulle bli for store til bekkenet. nå skal jeg selv inn og måle størrelse for å se om jeg skal gå fullt ut, pga tidligere familie opplevelser og at far til barnet også var en stor baby. kanskje du kan be om samme målingen:)

Skrevet

Babyen min er målt til 3550 i uke 37 og ble da estimert til ca 4200 v termin. Jeg har gjennomført glukosebelastningstest som viste normalt blodsukker. Før denne testen ble gjennomført var legen min veldig sikker på at den ville vise normale verdier fordi jeg aldri har hatt sukker i urinen. Tror de rutinemessig sjekker dette når barnet er stort.

Når jeg fikk mitt barn nr to var hun 4200 og fødselen endte i hastesnitt( nr 1 var drømmefødsel med baby på 3600). Likevel var kk veldig klar på at det ikke var en fordel å sette i gang fødselen/evt planlegge keisersnitt ut fra størrelsen på babyen. Selv om jeg er relativt liten. Må si jeg er litt betenkt nå når jeg er 3 dager på overtid og ser for meg at bayen vokser seg veeldig stor....er også et apropos at ingen vet sikkert om barn nr to var for stort for mitt bekken (dette blir jo ikke sjekket) eller om det var kombinasjon m feilinnstilling som gjorde at det ikke gikk.

Jeg krysser likevel fingrene og satser på at bayen kommer ut rett vei denne gangen...skal på overtidskontroll på fredag når jeg er 41 + 1.

Lykke til med testen.Håper den viser normale verdier for deg også:_)

Skrevet

Uff.-)er så redd for at det skal bli sånn haste keisersnitt jeg.Blir urolig når jeg tenker på det.har liksom ikke kontroll over situasjonen.

Skrevet

Jeg var til vekstkontroll på onsdag og de estimerte vekta til 3100g. Jeg har mye sukker i urinen da, og høyt blodsukker. Nå har jeg ikke spist sukker i det hele tatt siden da, og har ikke tenkt å gjøre det igjen heller.

Det går sikkert helt fint skal du se! Rart at de vil ta glykosebelastning av deg når du ikke har tegn til sukker i urinen eller noe da :-/ ?

Skrevet

Jeg var på estimering i uke 35+5 og hadde DA en baby på ca. 3850 g. De tror han vil bikke 5 kilo ved termin. Blir derfor forsøkt stimulert igang (stripping og ballong) to uker før termin, og evt. igangsatt dersom ikke det skulle fungere et par dager etterpå. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å unngå ks. Ingen utslag på glukose, her er det bare gener, det er flere gigant babyer (særlig gutter) både på min og mannen min sin side. Er nå 37+1 og har symfysemål på nærmere 40, så jeg er rimelig sprengt kan man si. Hehe. Slimproppen driver og går nå, så kanskje det skjer noe snart. Hadde vært gull, men det er nok for mye for langt. ;)

Blir spennende og følge med på dere andre med store babyer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...