Gå til innhold

For en oppførsel av både foreldre og barn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir helt skremt jeg.

Dette dreier seg om et motstander lag til sønnen min. Spilt både borte kamp og i dag hjemmekamp og de kan rett og slett ikke oppføre seg. Snakk om å samle alle på et og samme lagt, både foreldre og barn.

Første kampen var de både tøffe i kjeften og usportslige med å ikke ville takke for kampen, kaste keeperhandsker dem hadde lånt uten å takke for lånet etc..+ at foreldrene på sidelinjen var veldig usportslige.

Nå når vi spiller hjemme kamp får dette laget grisebank av oss med tanke på antall mål. Denne kampen sier ikke foreldrene/treneren noen ting til barna ute på banen, keeperen gråter, de 4 andre på banen slenger med leppa, sier at dem skal knekke nakken på min sønn fordi han er så hard i taklingene etc. "jeg skal takle deg slik at du detter og brekker nakken din og dør"..takker ikke for kampen + + +..I dette tilfellet sier ikke foreldrene noen ting, de motiverer ikke spillerne sine, tar var på han som stakkars står i mål og gråter + +...Vi på sidelinjen for vårt lag prøvde virkelig så godt vi kunne å motivere motstanderen til å ikke gi opp...blir helt sjokkert jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, dessverre oppstår det ukulturer i over alt. Dette er det ene og alene foreldrene som har skyld i.

 

Har opplevd sjokkerende ting som trener (i en annen idrett). Foreldre som snakker om sine barn i den alderen og hva de forventer osv.

Det må da være enkelt å forstå at i den alderen er det aller viktigste å leke og ha det gøy! Det sier jo de fleste suksessfulle idrettsutøverne vi har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fra til forbundet/ kretsen. Sånn skal det ikke være.

 

Som trener i en annen idrett har jeg dessverre også opplevd mye trist fra foreldre og barn. Jeg opplevde en mor som klappet til sønnen og slepte han ut fra et kretsmesterskap fordi han ikke vant. Foreldre som buer høyt når konkurrentene skal i gang og foreldre som stopper sine barn i å applaudere for vinnerne under premieutdeling.

 

Heldigvis har jeg også opplevd at ledere har utvist foreldre fra tribunen i slike tilfeller, og jeg vet at noen foreldre ikke får lov til å bli med på konkurranser. Det er godt at sånne foreldre er i mindretall, men det er ille å møte på slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en skriver over her er jeg ikke heeelt enig i at det bare skal være lek og moro, men så klart skal det være det i tillegg til å begynne med litt alvor, noe jeg tror bare er bra! Men det med oppførsel forskrekker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sjokkert over noen foreldre, men beste opplevelsen var en gang en far ikke klarte å være stille på en sjakkturnering for barn. Han sto og kjeftet og mente at sønnen sin motstander hadde gjort feil...herregud de var jo bare barn og det var for moro skyld. Denne faren ble utvist fra turneringen han, snakk om å dumme seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...