Gå til innhold

Master i styring og ledelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt denne ved HiOA (eller tidligere ved HiO da...)?

 

Hvordan syns dere den var? Arbeidsmengde ved siden av jobb om dere jobbet? Mye gruppearbeid? Ja, alle erfaringer er velkomne egentlig:)

 

Lurer på å søke meg inn på denne om en stund... Men må jo jobbe nesten fullt ved siden av. Bor på østlandet, type pendle med tog i 1,5 time hver vei..

 

Andre mastere som gir noenlunde samme kompetanse folk kan anbefale?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på dette studiet nå, og er veldig fornøyd. Jeg syns arbeidsmengden er overkommelig ved siden av full jobb, men jeg har en fleksibel jobb og skriver de fleste oppgavene om/for jobben. Studiet krever at du er veldig strukturt om du skal jobbe fullt ved siden, og få gode karakterer. Det er noe gruppearbeid og presentasjoner. Det er tre samlinger i hvert fag av to dager, så det bør fungere selv ved lang reisevei. Du bør være interessert i arbeid i offentlig sektor, da alle fag omhandler dette. Bør også jobbe i offentlig sektor. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg jobber i staten og er interessert i offentlig sektor. Har lest fagbeskrivelsene og syns det virker veldig interessant å skrive om og studere videre..

 

Hadde du bachelor i adm eller org fra før eller en annen bachelor?

 

Jeg er for øvrig ganske strukturert og har tidligere studert 150% mens jeg var gravid og jobbet 50% og studert 100% mens jeg var gravid.. (og ikke sånn god form-gravid, men sånn kaster-opp mange ganger daglig i 20 uker-gravid).

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres du ut som en ypperlig kandidat til studiet! Jeg har en bachelor i offentlig styring fra før. Jeg jobber fullt, har barn og var gravid under studiet, og det fungerte fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ja,.

 

Bare litt usikker på om jeg må ha fire års arbeidserfaring først siden bacheloren min er i kultur- og samfunnsvitenskap. Har i tillegg til den 90 studiepoeng i adm, ledelse, forvaltningsarbeid og offentlig rett da.

 

Æsj, som jeg lengter etter en master! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager tror du at du kanskje må ha 4 års arbeidserfaring i tillegg!?

Mastergrader baserer seg på tidligere studier ved opptak, med unntak av enkelte dyre kvasimastergrader.

Med det du har av studier fra før kvalifiserer du fint for opptak til omtrent alt av administrative masterstudier, tverrfaglige mastergrader, og med f.eks. 35- 45 st.p i økonomi i tillegg kvalifiserer du for opptak til mastergrad i økonomi og administrasjon (men får ikke tittelen siv.økonom slik som de som har bacheloren i tillegg vil få).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne masteren er en videreføring av det som før het "kommunalhøyskolen". Det var "rådmannsskolen" på folkemunne.

Jeg har ingen master selv, men så vidt jeg har skjønt kan man velge retning. Det er sikkert mulig å velge hovedoppgaven innenfor felt i statlig forvaltning.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er en erfaringsbasert master og det står det i opptakskravene... :)

 

 

Altså, enten at man må ha bachelor innen fagområdene + to års arbeidserfaring eller annen bachelor + fire års arbeidserfaring.

 

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo sjekka ut kravene på akkurat denne.

 

For øvrig er jeg fullstendig klar over at de fleste mastere ikke er erfaringsbaserte, men bygger på bachelorutdanninger. :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...