Gå til innhold

Jippi! Fødeplass i boks!


Briskeby

Anbefalte innlegg

.....ja,er tidlig ute;-) Men bor i Oslo,og her går fødeplassene raskt unna!! Fikk plass på Rikshospitalet som ønsket,og har fått time til UL 15.desember:-) Ble plutselig med virkelig nå..... Flere som har fått fødeplass??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var første telefonen jeg tok når jeg fikk positiv test;) Men bor i Paris, og her er det helt ekstremt, de fleste sykehusene oppgir at du må ta kontakt senest i uke seks;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt har jeg ikke tenkt enda eller har tenkt litt på hvor jeg vil føde men har ikke tenkt på å bestille enda.. men jeg har også tenkt på rikshospitalet .. der ble jeg født selv også !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor søkte til Ullevål som jeg ønsket på onsdag så får svar i løpet av et par uker. Men ble garantert plass der før jeg ble gravid så det er kun en formalitet. Er mest spent på UL da legen der også sa jeg skulle få komme til tidlig UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har fått fødeplass på Ullevål og time til ordinær UL 5. desember. Gleder meg til UL og kanskje få se kjønn, men det er så leeeenge til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whaaat? Fødeplass allerede? Kjenner jeg blir litt stressa her jeg sitter på andre siden av jorda. Hadde tenkt å komme hjem (Norge) i midten av januar og bestille da eller noe jeg.. Er det noen som vet hvor tidlig ute man må være for å få plass i Bodø og Trondheim? Litt usikker på hvor jeg blir å føde enda.. Må vel telle litt timer (8 timer forskjell) og ringe med Skype en dag om de fylles opp kjapt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krissah89: Oslo er vel litt spesielt når det gjelder fødeplass....tror ingen steder ellers i landet er så presset som ullevål og rikshospitalet. Men ville helt klart ringt siden du også vil føde i større by....er ikke noe moro hvis man plutselig er "forvist" til en annen by:-)

Pinklady: Vil du føde på Rikshospitalet tror jeg at jeg ville sendt søknad snart.... Jeg søkte i uke 9 forrige gang(skulle hatt termin nå i september)og da slet de med å finne plass til meg... Bedre å være litt for tidlig enn litt for sent:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sikret fødeplass på riksen, de reserverte plass til meg da jeg testet positivt i forrige uke, siden vi får en ivf-baby som ble til i laboratoriet der :-) hun sa at det vanligvis var for seint å søke i uke 8-10. Jeg må formelt søke gjennom fastlegen når jeg er på første kontroll, men har allerede fått alle papirer fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal føde på St.Olavs i Trondheim. Fødte der i fjor, midt i fellesferien og har aldri hørt snakk om å bestille plass i forkant. Kan anbefales, til deg som ikke har bestemt deg. Husker at jeg fikk tilsendt noen papirer som skulle returneres til føden med "ønskebrev" og forskjellig, så det er sikkert lurt å ta en telefon til det sykehuset du velger, sånn at de vet om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...