Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #2 Skrevet 18. september 2011 Kommer helt an på barnehagen det. Min datter går i privat barnehage og jeg er veldig fornøyd med de ansatte, med plassen og med opplegget de har i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #3 Skrevet 18. september 2011 Spiller ingen rolle, så lenge du ligger langt unna basebarnehage!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. september 2011 #4 Skrevet 18. september 2011 Min datter går i basebarnehage og jeg er strålende fornøyd:)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #5 Skrevet 18. september 2011 PRIVAT! Private scorer generelt sett himmelhøyt bedre enn kommunale barnehager så velger du privat har du større sjanse for å bli fornøyd. Når det er sagt finnes det dritdårlige private og kjempebra kommunale, men ville valgt privat!! De blir driftet på en helt helt annen måte enn de kommunale.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #7 Skrevet 18. september 2011 Tror jeg skal satse på privat=) Føler kanskje at de anstrenger seg litt mer at man skal bli fornøyd fordi er jo avhengig av å ha fornøyde foreldre siden det ikke er staten som styrer =) HI
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #8 Skrevet 18. september 2011 Sjekk profilen til den enkelte barnehagen og blås i om den er privat eller offentlig. Er du opptatt av at barnet skal være ute og ha utfordringer der, velger du en barnehage som har det i profilen sin. I private barnehager stiller de som oftest litt fler krav til foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #10 Skrevet 18. september 2011 I så fall har du skikkelig flaks. Generelt sette r basebarnehage bare en ny "oppfinnelse" for å unngå reglene om areal per barn.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #11 Skrevet 18. september 2011 Mye dugnad, verv i styre, stille opp ved mangel på bemanning osv.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Vær obs på økonomien til den private. Vi har både kommunal og privat bhg. I den private har vi mange dugnader pr år, og du kan ikke betale deg ut. Den kommunale har to. Personalet strekker seg like langt i begge. Den private vi har er det foreldrene som sitter i styret og med økonomien. Eldste går siste året i den private nå, skal bli deilig å bare kunne levere og hente i den komunale. Når det er sagt er det mye mer fellesskap i den private, med feks foreldrefester:)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Det med flaks har du kanskje rett i og jeg var, som deg, veldig skeptisk til å ha henne i basebarnehage, men jeg må si at jeg har endret syn etter at hun begynte. Det er ikke fri flyt og null kontroll, de har godt med plass og jeg er veldig godt fornøyd med de som jobber der. Så å si, på generelt grunnlag, at man skal styre unna basebarnehager blir feil. Noen er gode, noen er dårlige og noen er midt på treet, slik det er med andre barnehager.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #14 Skrevet 18. september 2011 Dersom en privat barnehage går konkurs sitter du igjen uten barnehageplass, har jeg hørt. Stemmer det ? Isåfall er det viktig å sjekke økonomien til barnehagen dersom det lar seg gjøre.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #15 Skrevet 18. september 2011 Vår bhg slet en periode veldig økonomisk, dette var veldig hysj hysj ovenfor nye søkere. Ellers betaler vi mer for mat i kommunalbhg enn i privat, og i den kommunale får de kun smøremat i den private er det varmlunsj to ganger i uka. Hilsen meg med begge deler.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #16 Skrevet 18. september 2011 Må legge til at en privat bhg kan oppfordre til å betale dobbelt en mnd de sliter. Vi hadde to valg sist år. Enten at alle foreldrene betalte 10000 i des, eller ta opp privat lån. Det ble privat lån, dette for å gi de ansatte lønn dog noe forsinket. Er i utgangspunktet kjempefornøyd med den private bhg:) Den kommunale virker topp så langt:)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2011 #17 Skrevet 18. september 2011 Vi har barna i en privat nå, og meget fornøyd med ALT:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå