Gå til innhold

Noen med erfaring med barn på rundt 3,5 som ikke vil kle på/av seg selv? Noen råd?


Sebbelita

Anbefalte innlegg

Han har null interesse av å prøve selv, når jeg prøver å overtale han litt sier han bare neeeeeiiiii, mamma gjøre....

Til nød prøver han litt med sokkene.

Han var litt igang for et år siden, men så ble lillemor født i desember og da ville han ikke mer.

Tenkte det var greit nok, han såg hun fikk hjelp med alt og ville ha den oppmerksomheten han og.

Men, nå er det jo snart gått et år!!

Ikke lenge til han blir fire år og jeg har inntrykk av at de fleste på hans alder gjør en del selv nå.

Eller tar jeg feil?

Skal jeg bare vente å se om han vil prøve selv etterhvert?

Eller må jeg til med noe belønningssystem, som når han slutta med bleie i sommer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ikke så mange gode råd å komme med. Vår snupp på samma alder klarer det meste selv nå, men vil gjerne ha hjelp. Jeg spurte henne om hvorfor og i fellesskap fant hun ut at det var fordi hun synes det var koselig å bli kledd på. Jeg tenker da at grunnen er nærhet.

 

Etter overgangen til storbarnsavdeling har det blitt en forandring. Nå skal hun klare det meste selv, men fremdeles er det situasjoner hun synes det er koselig å bli kledd på. Ettersom vi bare har ett barn, så er jo ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn er litt på glid etter at jeg rett og slett begynte med bestikkelser. I helgene når vi har god tid er det masse øving og han får f eks en kjeks eller noe når han har kledd på seg. Blitt mer ivrig selv ettersom han er blitt flinkere. Men gjenstår å se hvor langt vi kommer.

Han er 2,5 år, men mye mas om dette i bhg tross at han mangler motviasjon, så vi prøver hardt for tida(han har ikke søsken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...