Gå til innhold

Hvilke sovemedisiner er trygget å bruke i svangerskapet? (innsovning)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Time m lege i desember, og på felleskatalogen står det bare at ingen av dem er trygge, og at de skal taes i samråd med lege. Så hva er best? Stilnoct/imovane/annet? Jeg har ikke peiling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen er trygge å bruke.......om du googler litt, så er det mye å lese om dette.

Jeg hadde holdt meg langt vekke, fra alle typer sovemedisiner/innsovningsmedisiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et alternativ. Skulle visst mer om hvilke farer de forskjellige har, og når i svangerskapet det er farllig osv. Legen sa jeg kunne ta dem ved behov, men han spesifiserte ikke hvilke. Så ringte jeg for å få snakke med henne ang. dette, men da var hun ikke tilgjengelig før i november:(

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stakkars barn..........min mann er lege........og han sier det er veldig skadelig uansett i svangerskapet.

 

Få deg en time hos psykolog, for du trenger garantert hjelp om du ikke klarer å slutte med sove piller i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Jeg er psykolog selv. Og min man også;)

 

"klarer å slutte" Jeg har holdt meg uten i 15 uker nå. Men legen min spesifiserte at jeg MÅTTE ta dersom jeg kom opp i en situasjon som jeg er i nå. Det var bare det at hun ikke sa hvilke.

Ringer legevakten jeg.

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legevakten. Hun sykepleieren visste ikke, men skulle få en som hadde peiling til å ringe meg tilbake. Håper han har noe lurt som ikke er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor var det så dumt? At jeg ikke har tatt sovepiller hittil i svangerskept, og at det dermed ikke handler om "å klare å slutte"

 

At jeg er psykolog? Det er jeg, riktignok helt fersk, men jobber i BUP

 

Mannen min har litt lenger fartstid og har privat virksomhet.

 

Eller var det det at legen mente jeg måtte ta piller om jeg trengte det - vet du hvilken sykdom jeg har?

 

Mye rare mennesker her syns jeg

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte legen i alle fall. Jeg kunne bruke de jeg har brukt før (imovane og stilnoct) både i 2 og 3 tri. Så lenge jeg var på passelig med å ikke bli avhengig. (i første tri kunne de ikke brukes).

Men han hadde et annet forslag, og det var noen antihistaminer (ikke vallergan), som var helt ufarlige og kanskje kunne hjelpe, så da stikker jeg ned dit nå og får noen av de. Så er det bare å krysse fingrene for at de virker. kunne ta de så ofte jeg ville sa han, og de var helt ufarlige. (Hadde jo bare vært helt fantastisk om de fungerte) Jeg fikk ikke med meg hva de het, men kan poste det når jeg kommer tilbake dersom det er interesse for det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehmmm.. Du er gravid, tydeligvis etter første trimester og du skal ikke til lege før i desember?? Hva med jordmor? Hun kan også svare deg på sånt. Ser på hele greia at du ikke er psykolog. Prøver bare å starte en debatt om sovemedisiner i svangerskapet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes siste nn virker uintelligent og tragisk og ikke HI.

 

Forsåvidt nest siste nn også.

 

Vil du virke mer intelligent? Dropp sms-språket, lær deg å skrive riktig og ikke bruk "greia" for å beskrive temaet du refererer til. Du virker igrunn enkel i både språk og skrivemåte. Du er kanskje en vi i "gamledager" ville ha kalt enfoldig? Tror ikke du/dere er rette mennskene til å avgjøre hvorvidt HI er "ekte" eller ikke.

 

Blir helt svett av å tenke på at det finnes mennesker der ute som mener at de sitter på fasiten over hvordan folk og fe skal oppføre seg slik at man ikke blir mistekt for å drive trolleri.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukket en arm, derfor sms-språk. jeg påstår heller ikke at jeg er smart, men om mann er utdannet psykolog, så er man litt over snittet inteligent. og slik fremkommer ikke hi her med sine komentarer og uvettig bruk av medisiner i svangerskapet. for meg så virker hun som et enkelt og egoistisk menneske.

 

...les nøye nå.....jeg skriver at jeg syns hun "virker" og ikke at hun "er" uinteligent!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er over snittet intelligent dersom man er psykolog? Er det en regel eller er det noe du har funnet på selv?

 

Man trenger ikke ha en IQ på 173 for å være psykolog.

 

HI har forøvrig ikke drevet uvettig bruk av medisiner, det fremgår i flere av hennes innlegg. Hun er ute etter info om bruk av innsovningsmedisiner, eller alternativer til dette.

 

Den eneste feilen hun har gjort, slike jeg ser det, er å spørre om slike ting her. Denne siden består av 90% surmaga, bitre og dumme drittkjerringer med "jeg er best/jeg vet best, alle andre kan ta seg en bolle"-holdninger.

 

les nøye nå: jeg skriver at du og forrige nn VIRKER uintelligent, ikke "er". Hva nå enn "er" betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er d mulig!? allerede i første innlegg så drite Hi seg ut, der skriver hun d, at i henhold til felles katalogen, så er ingen av sovemedesinene trygge å ta i et svangerskap.

 

Er d noe mer og spørr/lure på da!?

 

Om hun har en inteligens på 173 lurer jeg ikke på en gang.hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PHENERGAN, det fikk jeg av legen på sykehuset. Var det beste man kan ta. Gikk til kontroll hver 14 dag pga risikosvangerskap, men var ikke noe problem å ta Phenergan. Ulempen er at man kan få hangover dagen etter.

Lykke til, vet hvor ille det er og ikke få sove. Se som hetser deg har tydeligvis ikke gått uker uten søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har brukt serquel i hele svangerskapet i samråd med lege og jordmor,en må se på konsekvensene av å slutte med noe en trenger opp mot konsekvensene med å stoppe,i mitt tilfelle fortsette med medisinen,er snart ferdig med 8 mnd og alt står bra til med både meg og babyen.ta å hør med legen om hva type du kan bruke:)folk må slutte å dømme andre når de faktisk ikke har peiling på hver enkelt sin livssituasjon her inne,må da gå ann å spørre om ting en lurer på,uten å få hodet hogget av her inne..fordi en våger å spørre om temaer som kan være ømtåelige,bli voksen sier bare eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...