Gå til innhold

Når er det vanlig at legen søker om fødeplass?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg måtte søke plass selv. Var aldri snakk om at legen skulle søke for meg.

Jeg søkte i uke 17 eller var det i uke 18.

 

Om du vil føde på et sykehus med lite press på fødeavdelingen(e) så går det sikkert fint, men du burde søke nå for å være sikret plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Men du har vært på ordinær ultralyd eller?

Trodde man automatisk hadde fødeplass ved det sykehuset der man fikk ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man SØKE fødeplass??? De kan vel ikke be en fødende dame snu i døra fordi de ikke har søkt først?? dessuten vet man jo aldri når man føder, og hva om du føder for tidlig og er på tur et sted som er nærmere enn sykehuset du har plass hos??

 

det hørtes sært ut... jeg søkte ikke fødeplass ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege søkte for meg når jeg kom på 1ste svangerskapskontroll. Bor i Oslo, og hun sa det ikke var sikkert jeg fikk plass på noen av Oslo sykehusene fordi gravide søker selv så fort de finner ut at de er gravide for å sikre plass (gjelder da Riksen og Ullevål). Fikk heldigvis plasspå Ullevål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stedene man må søke om fødeplass er det vanlig at legen gjør det etter første svangerskapskontroll. Ordinær ultralyd får man ved det sykehuset man får fødeplass. Jeg TROR det stort sett er på østlandet man må søke om fødeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi hører til et sykehus med lite press på fødeavdelingen i noveber-desember.. jeg har aldri søkt plass selv, skal nå føde for andre gang en liten uke før deg.. regner med legen min har søkt, siden jeg kom inn der på ordinær ultralyd.. men jeg har ikke fått noe bekreftelse annet enn generell informasjon om helsetilbud for gravide, da med info om ul, kvinneklinikken, barselhotell osv.. men ikke noe brev om at jeg har fått "plass".. fikk ikke det sist heller..

 

men her er det ikke noen alternativ til fødested egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...