Gå til innhold

Jeg har et problem! Jeg har en pedofil i nabolaget, og mine følelser er så delte!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han bor rett ved oss. Han er i flere år vært en "kjent" pedofil i bygda her, mest på rykter og sladder. Nå har det imidlertid dukket opp bevis, der han har betalt 2 unge jenter (Under den seksuelle lavalderen) for å mastrubere seg ved 2 annledninger. Kona har dratt, barna har kuttet kontakten (De er voksne) og han har mistet jobben etter han prøvde seg på den 15 år gamle datteren til en arbeidskollega.

 

Dette er en mann med gode midler i slutten av 50 årene. Alltid vært en høyreist, respektert mann som har vært profilert pga arbeid her vi bor.

 

Nå har han ingenting. Han sitter i en sokkelleilighet i nabohuset som han bodde i, og drikker seg på en snurr hver kveld. Vi har aldri pratet i lag, da han sjelden prater med noen. Men jeg hilser, og han hilser tilbake, noe anstrengt. Han er jo fullstendig klar over at alle rundt her vet. I går pratet jeg med han da jeg gikk en kveldstur, og han begynte å stortute. Han satt utenfor leiligheten sin, og hadde prøvd å gjøre det triveldig med å tenne opp i utepeisen sin og ta seg et glass vin. Helt utav ingenting spurte han om jeg ikke kunne sette meg ned og prate litt. Jeg gjorde det, og han fortalte at han hadde søkt på 13 jobber og ikke engang fått svar. "Jeg kommer aldri til å komme meg i jobb igjen. Det spiller ingen rolle hva jeg måtte arbeide med, jeg vil bare ha en jobb!" sa han.

 

Jeg fikk faktisk veldig vondt av han. Misforstå meg rett, hadde det vært min datter han hadde misbrukt, hadde jeg selvfølgfelig ønsket å vri kniven i han. Men dumme meg sitter å tenker på han, og håper at samfunnet skal gi han en ny sjanse.

 

Vet ikke hv jeg vil med det her, vil vel egentlig bare ha tilbakemelding på at jeg er komplett idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært nabo med en pedofil og jeg ble så kvalm av hele fyren at jeg flyttet. Klarte ikke bo ved siden av en slik "mann". USJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du ikke har noen datter HI for når du nå innleder vennskap med han skal du se han ville fått øynene opp om du hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet gir ham en ny sjanse hvis han gir samfunnet en!

 

Han må flytte til et annet sted og samtidig sørge for at han ikke forgriper seg på barn igjen. Enten ved egen stålvilje eller gjennom terapi.

 

Alle mennesker har både gode og dårlige sider. For noen gir det ekstreme utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har en datter. Og jeg har selvfølgelig IKKE innledet et vennskap med denne mannen, jeg har pratet med han en gang. Kommer ikke til å gjenta seg heller, men jeg går da ikke forbi et menneske som sitter å gråter.

 

Synes bare det er vondt å tenke på at noen kan ødelegge så til de grader for seg selv-. (Og andre først og fremst selvfølgelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1957, slik jeg tenker også. Alle har vi både positive og negative sider ved vår natur, noen har bare sterkere enn andre på enkelte områder. Min negative side må være LITT for mye empati :-P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man pedofil når "barnet" er 15 år..pedofili er noe jeg forbinder med barn som ikke har kommet i puberten..den seksuelle lavalder er 16 da, så ikke så langt unna..Jeg synes faktisk HI at det er bra at du prater med han..kanskje han kan fortelle deg hva som egentlig har foregått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare rette litt her;-) Du har ikke en pedofil i nabolaget, men en hebefil.

Pedofile går etter barn som er prepubertale, barn under kjønnsmoden alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa mye mer enn det jeg har skrevet i HI.

 

Han la ikke skjul på at det var noe i ryktene, men han sa at ting har blitt "auset" opp verre enn hva det er. Og det tror jeg på. Jeg har aldri hørt at han liker "Småbarn" men mer jenter som er i pubertet og opp til 20. Det er vel kanskje derfor jeg klarer å sympatisere litt med han, for selv om handlingene hans ikke er lovlige og NORMALE, er det ikke så ille som å forgripe seg på mindre barn. Nå skal det sies at han har aldri tvunget noen, men det er vel et overgrep uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er bare kategorier det der, de er kulturrelative fenomen..beklager, men jeg skjønner ikke hvorfor lage så mye styr..greit, det er ikke ok det han har gjort..men han er da vel ikke farlig å prate med vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere selv, bo på en liten plass, arbeidsledig, absolutt ingen som snakker til deg, ikke din egen familie en gang. Alle sammen avskyr deg, og bare du kikker ut ruta kommer det ei nabokjerring med påstander om at han er vindustitter på henne mens mannen er borte på nordskjøen. For sånn har det vært i lang tid nå, ALLE skal ha en historie og fortelle om han. Og han vet om alt sammen, det sa han i går..

 

Hvorfor har jeg aldri opplevd han ubehagelig? Hvorfor har jeg aldri sett han med kikkert i vinduene?

 

Jeg er ikke i tvil om at det er sannheter i dette, for det har han vagt innrømmet selv, men jeg tror folk liker å lege mer utav det enn det i realiteten er også. Shame!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at noen velger å stå i mot rykter og sladder..HI du kan være et eksempel for resten av de som velter seg i sladder..Som du sa over, vi har alle våre svakheter..tenk om du bidrar til å hindre et selvmord eller andre destruktive hendelser, for at du velger å bry deg om et medmenneske som alle har vendt ryggen...At du har empati, er ikke det samme som at du aksepterer handlingene..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart han er fortvilet. Alle hadde vært det i hans situasjon. Men han har satt seg selv der. De tingene han har gjort er ikke greit!!!!!!!! Og nå bruker han DIN medfølelse.

 

Enten får han bevise at han skjønner alvoret og søke hjelp, eller så får han råtne opp hos seg selv. Hva skal vi gjøre da, føle sympati for alle? Om man ikke velger selv hva man er født som, så kan man i hvert fall velge hva man gjør med det. Og han valgte å ta det for langt, SORRY, men det er konsekvensene!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...