Gå til innhold

Senebetennelse i armen, kan det gå over uten behandling med voltaren??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid vil det i så fall ta? Orker ikke oppsøke legevakten nå i helgen ettersom dette ikke er mega akutt, selv om det er et rent smertehelvete til tider:(

Har kjøpt ibux gel for og smøre på når det er som verst, hjelper det, eller demper det bare symptomene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mange år siden jeg hadde senebetennelse i armen, men brukte da aldri noen piller!

 

Ro uten å spenne armen og behandling hos fysioterapeut var det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker noe à la Ibux. Måtte til legen for å få resept. Jeg ville dratt til lege og fått det sjekket, det KAN gå over i kronisk senebetennelse.

Det er ikke alltid ro og fred for armen er nok. Er det betennelse, trenger kroppen hjelp til å bli kvitt den.

Ro må armen ha uansett under behandling.

 

Om ikke piller fungerer, blir det prøvd med kortison-sprøyte, og da må leddet holdes i ro i 10-14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt senebetennelse i den ene skulderen. Gikk lenge å håpte det skulle gå over av seg selv, men det gjorde det ikke Tilslutt kunne jeg nesten ikke bevege den eller løfte den. Brukte bare en hånd på jobben, og kjørte med en hånd. Endte med 1 mnd sykmelding i fullstendig ro, og kraftig tablettkur. Gå til legen og få stoppet det med en gang, går ikke over av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg helt unna sukker - det trigger veldig betennelsestilstander i kroppen!

Du kan også ta 4-6-8 gr Omega3 pr dag og 2-3 teskjeer gurkemeie pr dag - det virker betennelsesdempende, og gurkemeien har også en smertelindrende effekt i tillegg.

 

Tøy musklene i underarmen og la den ellers hvile mest mulig, ikke overbelast eller gjør veldig repeterende bevegelser.

 

Oppsøk fysioteapeut og/eller akupunktør over helgen og få hjelp til å løsne muskulaturen. Hvis du har hatt det en stund så kan det være nødvendig å bruke trykkbølgebehandling på det også.

 

Hvis du tilbys kortison hos legen så vær oppmerksom på at hvis ikke det virker den første gangen så vil det trolig ikke virke, og ta uansett ikke flere enn to ganger siden det vil svekke vevet i området. Noen opplever bivirkninger med vevsskade av kortison, men man opplyses nesten aldri om at det kan være en risiko.

 

Det beste er å bli kvitt det på mest mulig naturlig måte :) Finner du en dyktig behandler og kommer fort til så tar det ikke lang tid å bli bra! :)

 

Husk å holde deg helt unna sukker og altfor raske karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde med ibux da jeg fikk senebetennelse i armen. Det hjalp ikke. Det som hjalp var øvelser jeg fikk av fysioterapeut. Det hjelper ikke å bare dempe betennelsen, du må gjøre noe med årsaken til at betennelsen oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...