Gå til innhold

Hvordan ville dere løst dette? (Barn i lek)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I nabolaget har vi en lekeplass med sandkasse og sklie. Datteren min, på 15 måneder, og jeg er der ofte på ettermiddagene og i helgene. Hun elsker å leke der og det er spesielt to litt større barn hun liker å leke med for da får hun sitte mellom bena deres på sklien. Det syns hun er veldig morsomt.

 

I dag var det 3 barn der som lekte og de ville alle skli ned med datteren min, noe som er helt greit og jeg sa de måtte dele på å skli med henne. Da turen kom til hun ene jenta (5 år), som ikke er der så ofte, så ville ikke datteren min sitte mellom bena hennes og skli ned.Hun hylte og vræla! Og jeg så hvor lei seg hun jenta ble. De kom seg ned på ett vis, men datteren min ville etter det bare skli med de to andre barna (gutt på 4 år og jente på 6 år). Jeg så hvor lei seg hun jenta på 4 år ble og det var ikke noe morsomt:(

 

Hvordan ville dere løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da sier man;

"Oppsann....hun er ikke helt kjent med deg enda - så i dag får hun skli med de andre to hun kjenner bedre. Så får vi prøve neste gang om hun vil da. Jeg ser jo at du er kjempesnill, så neste gang går det helt sikkert bedre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har svart, men jeg ble litt borte i kveldsstellet;)

 

Jeg sa noe slikt og fikk datteren min til å heller leke i sandkassen så ingen fikk skli mer med henne. Men jeg får så dårlig samvittighet:( Vet at jeg ikke har grunn til det, men det er så vanskelig når barn blir lei seg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forklart jenta at jenta di ikke kjenner henne! Og at de kanskje skal leke sammen alle 4 for å bli bedre kjent og at kanskje de skal prøve igjen neste gang de møtes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...