Gå til innhold

Kan en ikke melde personer savnet i helger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var politiet som sa dette til meg, fordi personen som er savnet har hatt en tendens til å stikke av og gjemme seg fra tidligere(i en viss sammenheng, som nå ikke gjelder egentlig).

 

Men nå har hn ikke latt høre fra seg siden torsdag, og er mindreårig........

 

Jeg fikk beskjed om å ringe igjen etter kl 21 i kveld, og da få snakke med det lokale politiet her(større område som har vakt her utenom vanlig arbeidstid)..

 

Jeg prøvde å ringe hn nå, og det bare ringer ut. Prøvde igjen, og da er telefonen av....

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet er mindreårig så kan du forsøke barnevernsvakten og få dem til å hjelpe deg med politiet om du opplever at politiet ikke tar deg på alvor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du kan melde personer savnet når som helst. Men det er endret praksis mange steder i landet.

Før kunne man melde hvem som helst savnet. Nå er det krav om at personen er suicidal, eller grunn til å mistenke alvorlige kriminelle handlinger.

Men ring politiet uansett, hvis du ikke får melde formelt savnet så blir det uansett loggført:-)

(jeg jobber i barnevernet med ungdom som rømmer eller forsvinner innimellom, hvis du lurer på hvor kunnskapen kommer fra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V har heller ikke barnevernsvakt her.... Helt fortvilende, men så er det....

 

Nei, jeg sitter her og vet ikke hva jeg skal gjøre, annet enn å vente til klokken er 21......

 

Det er lenge, når en ikke har hørt fra personen siden torsdag...... Og personen ikke tar telefonen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kriminelle handlinger er vel der vi havner, mindreårig og kan være hvor som helst i Norge eller utland(for det jeg vet...)

 

Trodde hvertfall at mindreårige uansett bakgrunn og historie, ble søkt etter. Her har det aldri vært rømninger hjemmefra tidligere, men fra andre steder(og da hjem).

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...