Gå til innhold

2,5 år og hyler etter mer tv!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi forsøker å være en aktiv familie, og har to dager i uken med morsomme aktiviteter etter barnehagen samt at vi forsøker å være ute på tur, leke rollespill osv.

 

Men, det absolutt kjekkeste hun vet er tv. Hun blir aldri lei, og lever seg inn i barne tv - tar med seg historiene hun har sett på tv inn i rollespill med bamsene sine.

 

Jeg syns det er så dumt, for sånn som i dag så er ingenting annet enn tv bra. Jeg er litt opptatt med å vaske her hjemme, og jeg forsøker å inspirere henne til rollespill - hun kan vanligvis stå i over en time og lage historier med dukkehuset sitt. INGENTING annet enn tv er ok. Er det greit at hun får sitte og se i flere timer? Og for ordens skyld - vi skal ut på langtur i morgen, så det kommer ikke til å bli en innehelg.

 

Bare lurer på om noen kjenner seg igjen. Syns nesten denne tv fascinasjonen hennes er litt unormal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, skulle gjerne byttet.... Mine unger kan se på tv et kvarters tid, men så går de raskt over til det de liker alle best: HENGE I SKJØRTENE PÅ A MOR! Jeg får knapt laget middag, for de henger rundt meg hele tiden. De er 3 og 1 år, så jeg håper det gir seg med tiden. Eldste begynner sånn smått å klare å leke litt alene, rekoreden er 15 minutter (ja, vi tok tiden) :.-)

 

Hadde hatt null problemer med å la ungen se på tv i flere timer en dag, så lenge det aktiviseres utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er en sånn dag at det ikke hjelper om jeg vil lese, om jeg legger meg ned for å pusle, om jeg står på hodet og synger Internasjonalen. Hun skal ha TV!!!!!! :D

 

Jeg lar henne se i mindre intervaller, en halvtime til 45 min, så slår jeg av og hører på hylingen til jeg ikke orker mer og lar henne se en halvtime til. Nå regner jeg med at jeg skur av om et kvarter og nekter tv frem til klokken seks.

 

Jeg skjønner bare ikke at hun orker. Og hun kan alt om alle tv programmene, alle karakterene, hva de jobber med, hvem som er venn og fiende, og episodene ned i detalj. Hun ser ikke SÅ mye på tv hver dag altså, ca 1 time per dag - men hun lagrer innholdet og henter det opp i fantasifulle fabuleringer..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil berømme deg for at du ser problemet jeg da, og er vilig til å ta tak i det :) det er mange som hadde tatt det som en fristund, og hatt tv som barnevakt.

jeg ville begrenset tv jeg og, det er jo skadelig for øynene å se på over lang tid. Jeg tror du nesten bare må tåle litt hyling jeg. For hun får jo se tv igjen om hun hyler, og da har hun jo "vunnet"...

klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...