Gå til innhold

Har jeg fortsatt krav på stønader som enslig forsørger når.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..jeg flytter inn i samme hus som kjæresten min? Huset har tilsammen 2 leiligheter og 3 hybel-leiligheter. Pga min økonomiske situasjon pr.dags dato (gjeld og ubetalte regninger) har det blitt litt trangt om økonomien, så kjæresten min har tilbydd meg og barnet mitt ene hybel-leiligheten til en billig penge, slik at je slipper den dyre husleien jeg har nå.

 

Vet man fortsatt kan motta stønader som enslig forsørger 1 år etter man er blitt samboere, men telles det også dersom jeg leier en hybel-leilighet i samme hus som kjæresten min? Mister jeg stønadene mine etter et år da også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror heller ikke du får beholde stønadene i et år om det er barnefar som blir naboen din. Tror du mister dem med en gang. Men som sagt; vet ikke med sikkerhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man flytter sammen med barnefaren igjen så mister man stønadene på dagen, ja. Men nå er det ikk bf jeg "flytter sammen med" da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da tror jeg du får beholde kanskje!? men må spørre nav. kjipt å bli tatt for svindel hvis man ikke engang prøver å svindle...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bo i samme bygg som barnefar så lenge bygget har minst fire boenheter og fremdeles motta overgangsstønad.

Klart du kan bo i samme bygg som kjæresten din uten å miste overgangsstønaden.

Du betaler leie, har egen boenhet, og om dere har dere på kveldene er det faktisk ikke nav sin sak. Du kan også bo i bokollektiv om du så ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er en ny kjæreste og ikke barnefar, så blir du fortsatt regnet som enslig forsørger, ja. De 12 månedene vil heller ikke gjelde i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...