Gå til innhold

Vasking av Bergans dunjakke. Help?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vasket min etter anvisning. Helt ny, brukt kun 2 ganger før den måtte i maskinen :P

 

Flere som har vært borti at fyllet har klumpet seg sammen til små "baller" enkelte plasser i jakken,

mens andre partier er så si tomme for fjær?

Dette etter noen runder i tørketrommelen.

 

Sauda Down heter jakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hatt samme problemet, men med en north face jakke. Kjedelig når jakka koster mange tusen og ikke engang har vært i bruk mer enn en dag. Fikk en flekk første dagen. Skulle latt den være. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje du har rett i at den ikke er helt tørr.

 

Men med et par runder mener jeg at den svev til den stoppet, så satte jeg den på en gang til. Nettopp fordi at den kjentes not done.

Problemet er jo at maskinen stopper når den synes det er tørt nok. Da er det nyttesløst å sette den på igjen :/

 

Har ligget på badegulvet mitt nå siden i går ettermiddag. Er den ikke bedre over helgen, så må jeg jo gå tilbake til butikken med den å høre.

 

Takk for svar :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vasker dunjakker - kjører jeg dem en halvtime med noen baller egnet for formålet. Deretter "drar" jeg ut klumpene. Kjører ny runde osv osv til den er klumpefri og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har akkurat vasket sønnen min sin jakke, og det var en hel dags arbeid.. Den måtte vaskes på mild vask, helst med flytende såpe. Den skulle IKKE sentrifugeres.. Og så måtte den skylles 5 runder i maskinen (UTEN sentrifugering, bare tømme maskinen innimellom.. løp opp og ned mange turer).. og SÅÅÅÅÅ måtte den i tørketrommel.. helst ikke for varmt, men etter den første "skaptørre" runden, så var den heeeeel kliss. Måtte ha den på ganske varmt, og ihvertfall kjørte jeg den 3-4 ganger på full tørking, med 2 tennisballer.. hadde ikke flere.. sto 3-4 baller..

 

Den ble nogenlunde grei, men synes den jeg hadde kjøpt ny til eldstemann nå, er enda mer fluffy.. og spesielt i kragen rundt halsen. men ble ok til slutt..

 

Det var LITT av en jobb, og jeg angrer nesten på at jeg ikke hev den på renseri.. kan vel ikke koste såå mye, og de hadde gjerne greid det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket sønnen min sin Bergansjakke. Uansett merke egentlig, de klumper seg litt. Jeg måtte tørke 4-5 timer i tørketrommel til sammen. Min maskin stopper også når den er tørr. Måtte bare vente og sette på med jevne mellomrom. Tok vel en dag. Den ble super når alt var tørt.

Og jeg har ikke tennisballer så bruker sokker som jeg har laget baller av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...