Gå til innhold

Flere som er enebarn? Hvordan gjør dere det med jula?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har til nå feiret jul annenhvert år med mine og hans foreldre. Mine foreldre sier det er helt greit for dem å være alene, og det tror jeg de mener. Men jeg ønsker å være med dem hvert år når de bare har oss. Mannen min har to søsken så hans foreldre er aldri alene. Vi har pleid å reise til de av våre foreldre vi skal feire med.

 

Iår har vi nytt hus med veldig god plass. Jeg ønsker derfor å invitere alle til oss, så får de komme de som vil. Er dette ok? Eller er det ikke så greit for våre foreldre å evnt. skulle feire sammen? De kjenner jo ikke hverandre så godt, men prater greit sammen.

 

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er ok må du og mannen bli enig om. Men er så godt å kunne feire jul hjemme og starte egne tradisjoner, så vi kommer til å gjøre nettopp det denne jula. Nå kommer jo lillegutt også i oktober, men tror uansett vi ville valgt å feire hjemme, så får de som vill komme til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme og inviterer alle hit, fungerer fint her, både foreldre og svigerforeldre, pluss søsken med familie kommer hit. Vi blir mange da, for jeg har fire søsken og mannen tre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er få i familien. Vi ferier sammen alle sammen (altså svigers, mine foreldre, vår familie og svoger/svigerinne med barn).

Vi har det på omgang. Det betyr at vi feirer jul hjemme hos oss hvert fjerde år.

 

Dersom du ønsker endring i tradisjonene - snakk med dem alle og spør om de synes det er ok.

 

At de ikke kjenner hverandre så godt, er jo trist. Selv om vi ikke har vært gift lenge, er våre foreldre sammen med hverandre også uten oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også enebarn. vi feirer jul hjemme og inviterer fra begge sider så er det opp til dem å bestemme om de ønsker å komme eller ikke. grei løsning det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten byttet vi på å være med hans foreldre og mine, mine bodde langt unna.

Etter vi fikk barn hadde vi jula her hjemme, med hans og mine foreldre, samt to av hans søsken med familie (de er 4 søsken, og deler seg opp så to og to er med foreldrene).

Ifjor var mine foreldre her hos oss, da var vi med dem på julaften, mens vi var hos hans familie 1.juledag, og i år skal vi være med hans foreldre julaften, og mine 1.juledag (nå har mine foreldre flyttet rett borti nabolaget her, så da kan vi lettere dele det opp dag for dag, så slipper de å sitte alene hele jula).

 

Nå begynner våre foreldre å komme opp i åra, så vi bytter også litt på hvem som har det, vi har jula her noen ganger når vi er med dem, andre ganger er vi hos et av søskna hans, for så å være hos hans foreldre deretter igjen, og så mine foreldre osv. Dette for å lette "belastningen" det er å lage i stand jul for foreldrene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi inviterer alle hit i jula, noe vi har gjort siden vi fikk barn sammen. Før feiret vi alltid hver for oss, for selv om ingen av oss er enebarn, har vi veldig liten familie og en av oss har et søsken med en problematikk som gjør det litt vanskelig å la et foreldrepar sitte hjemme alene med denne personen... vi har det heldigvis veldig hyggelig sammen alle sammen i jula, selv om foreldrene våre er veldig forskjellige, og de blir jo bedre kjent etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...