Gå til innhold

Nok et innlegg om fødebagen...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kan jeg ikke utsette det lengre, og skal pakke den berømte fødebagen. Det jeg lurer på er om det er noen flergangsfødene som kan fortelle hva de hadde med seg. Mange av listene som ligger her ute er lange, og en skulle tro en skulle være borte i ukesvis. Så hvis noen kan si hva som er helt nødvendig hadde jeg blitt veldig glad:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er hva jeg synes er nødvendig:

-En god brystvortekrem samt bryskskjold (om det skulle bli skikkelig vondt)

-bodyer, strømpebukse og en hjemreisedress til den lille

-gulpekluter og ammeinnlegg

-ammebh,ammetopper (gjerne et par..man lekker og styrer litt i starten) og 1-2 stk gode romslige joggebukser/tights

-nettingtruser evnt stooore truser

-en god og myk pyjamas til deg selv...helst en som har knapper fremme..du ligger stort sett me puppen ute ;-)

-tøfler

-kansje en energibar og noe å drikke...men det kan jo mannen stikke å kjøpe på sykehuset

-toalettveska ;-)

Skrevet

Hallo. Vet det er litt forskjellig praksis rundt omkring. Men på SØF, trenger man hvertfall ikke klær til babyen, bortsett fra det det den skal ha på seg hjem, vi fikk også bleier og bind. Og disse herlige nettingtrusene. Hadde med veldig mye unødvendig sist.

Det jeg skal ha med denne gangen er:

- Toalettsaker (som tannbørste, tannkrem, sminke, fuktighetskrem, hårbørste, lipsyl, deo)

- Egen shampo og balsam

- Store joggebukser

- Hettegenser

- Ammesingletter

- Ammeinlegg

- Nattkjole med tynne stropper

- Crocs

- Hårstrikker

- Sokker

- Store truser

- 1 håndkle til meg selv, bare fordi de på sykehuset er litt mindre enn det jeg liker.

- Kamera med lader

- Mobil

- Lommebok, med mye mynt til parkering

Mannen min:

- T-skjorter

- Boksere

- Sokker

- Joggebukse

- Egne toalettsaker

- Genser

Til babyen, har jeg med:

- Noen skift, fordi jeg syns det er litt koselig med egne klær når vi får besøk. ( f.eks: - 2sparkebukser

- 2bodyer

- 1inne-lue) Så om det blir skittent så bruker vi det som sykehuset har til utlån.

- Det som babyen skal ha på seg hjem

- Kjøredress

- Lue

- Bilsete

- Kanskje en sutt

Skrevet

Noe jeg kom på at jeg må ta med i bagen, er et teppe til babyen skal hjem. Synes det er litt tidlig med kjøredress allerede nå, så da er et godt ullteppe godt å ha til mini i bilstolen :-)

Ellers ligger følgende i min bag (er 3. gangsfødende):

Gravidtights

Vid Pulz bukse

Ammetopper/singlet

2 vide tynne gensere og en vid skjorte

Truse

Ammebh x2

Ammeinnlegg i ull

Toalettsaker + hårføner

Ullsokker (fordi jeg alltid fryser på beina)

Vanlige sokker

Innesko

Klær til babyen skal hjem + teppe

Et par bodyer og små bukser i tilfelle jeg vil kle han i egne klær på sykehuset også;-)

Brystskjold

Smokk, just in case

Kamera

Videokamera

Har ikke tatt med sovetøy og morgenkåpe + truser, det satser jeg på å få på sykehuset. Det samme med brystkrem og bind, regner med de har det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...