Gå til innhold

Er dette en invitasjon til å komme, eller til å holde seg vekk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snakket med min mor, og nevnte at jeg har begynt å glede meg ekstra mye til jul siden vi har baby nå. Hun sier: "Forresten så har søstra di og mannen funnet ut at de skal være hos oss i år. De er jo så fint æ samles som en familie, og så er de jo annet hvert år hos oss og hos hans familie. Det er best å fordele det litt sånn så man ikke alltid blir så alt for mange,"

 

Så byttet hun tema.

 

Er vi ønsket eller uønsket til jul, sitter jeg nå og tenker. Vi har nemlig ikke noen på hans side å dra til. Men vi kan dra til besteforeldrene mine som bor i en annen by og som aldri er invitert til mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva det er med all denne reisingen til jul! Etter at vi fikk barn har vi bare feiret en jul borte, og det var egentlig en jul for mye!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist år var vi alene, bare oss to. Året før hadde vi hele familien hos oss, og året før var vi i utlandet. Forstår bare ikke hvorfor det skulle bli så mange. Hvis det bare er de to og søstra og mannen er de jo kun fire. Føler de burde kunne ha oss tre der også, men jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva hun mente jeg. hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg.. Hvorfor spør du ikke bare? Det er jo mora di.. det virker ikke som du har noe dårlig forhold til henne.. og da er det vel bare å spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var vanskelig å si om dere var ønsket eller ikke.

Nå er jeg ganske rett fram med mine foreldre jeg da så jeg hadde spurt om det med dette lurte på om jeg ønsket komme til jul eller om de mente at de ville jeg skulle holde meg unna. Siden det var uklart for meg hva hun egentlig mente.

 

Her har jeg feiret jul hjemme hos meg selv i de siste årene jeg da. Så mye styr å dra med seg barn og gaver land og strand rundt i stede for å ta det rolig hjemme å kose seg.

Men det er jo alt etter hva man trives best med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke godt å si hva hun mener!!

 

Kan jo nesten virke som om hun mener dere kan komme neste år, men umulig å vite. Jeg hadde spurt henne rett ut, jeg, hva hun mente med det.

Ikke kjekt å gjøre, men da får du i hvert fall et klart svar. Hvis hun mener dere ikke skal komme i år, så er det en veldig feig eller klossete måte hun sier det på. Men hvis hun egentlig vil at dere også skal komme så risikerer du jo å gå glipp av det om du ikke spør!

 

Det at besteforeldrene aldri blir bedt til foreldrene dine tyder vel på at kommunikasjonen ikke er helt som den skal være i familien din. Ikke gå inn i samme mønster som dem i så fall - vær direkte, det vinner du på! :)

 

Men forstår godt hva du mener, det er ikke alltid greit å vite hva de egentlig mener - i hvert fall ikke mine foreldre, som ofte ikke gir svar på direkte spørsmål en gang...

 

Lykke til i hvert fall!! :) Husk at det som betyr aller, aller mest nå er din lille familie - med deg, mannen og babyen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...