Gå til innhold

Overrasket over madrassen til vogna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Små barn ska ikke ha myk madrass, de ligger best hardt.

Mener det er pga at de er så myke i benbygningen, men grunnen er jeg ikke 100% sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med for tynn enn for tykk? Du kan jo legge i en tynn dyne eller lammeskinn om du vil. Regner med babyen skal ligge i en pose også i vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Takk :) Da vet jeg det :) Og ho sier vel ifra på sin måte om ho ikke har det behagelig nedi der :P Tror ikke ho får det så voldsomt hardt da for ho ligger jo i en pose med lammeskinn også (blir født i slutten av oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at barnet veier 3-4 kilo, de synker ikke så langt ned i madrassen med den tyngden altså , den trenger ikke være så tykk ;)

 

Sant som det er sagt her også, om barnet snur seg på magen skal ikke hodet synke langt ned i i myk madrass...

 

Vinterstid ligger de uansett på et lammeskinn eller i dunpose så det blir mer enn mykt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at dt ikke skal være for myk madrass, men da vi skulle bruke mykbagen til Emmaljunga var det jo nesten bare en treplate med stoff rundt, det syns jeg blir litt i hardeste laget.

Vet ikke hvordan din madrass er, men det går an å kjøpe skumgummi etter mål, ihvertfall i Oslo:)

 

Kjøpte selv en madrass som var 1,5 cm tykk, babyen slapp å få tresmak i kroppen og det er heller ikke fare for at hun synker ned i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som det sies her. Barnet veier ikke stort. For en "test", så kan du jo ta begge håndflater på badevekta og pressen ned til 3 kg. Så gjør du det samme på madrassen. Du synker ikke mye ned og hendene dine har mindre flate enn babyens kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrassen i TFK bagen var hard som stein...greit at babyen ikke veier mer enn 3-4 kg, men det er helt i starten!!! Blir fort tyngre. Vi la lammeskinn oppå madrassen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...