Gå til innhold

Kan noen gi meg et råd her. Har funnet ut at han jeg lever sammen med ikke er den jeg trodde.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åpnet facebook på pc i dag tidlig og kom over ting jeg ikke skulle ha sett. Selvfølgelig ifølge han er jeg bor sammen med er jeg den som har begått overtrampen her ved å snoke i sakene hans.

 

Kall det en magefølelse eller hva men jeg føler at noe er galt og jeg fikk altså rett:(

 

Nå sitter jeg her. Gravid og med 2 egne barn, litt økonomisk avhengig av han og lurer på hva jeg skal gjøre. Jeg har inni meg kanskje tatt et valg om at jeg ikke orker dette og vil flytte ut.

 

Men hvordan i alle verden finner jeg meg en bolig? Når forteller man slikt til barna. Jeg klarer rett og slett ikke se han i øynene så skuffet er jeg. Det forsterkes jo av at jeg er hormonell som bare det. masse tanker surrer rundt i hodet mitt og andre ville forklart meg for gal som drar fra en slik mann men jeg klarer bare ikke mer.

 

Finnes det ordninger i kommunene eller må man ordne bolig og slik selv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Google kommunal bolig så kommer det opp en del nettsider for de forskjellige kommunene. Det gjelder å være tidlig ute å søke, det er lang venteliste!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller ikke hva du så... For å få en kommunal bolig må man ha et spesielt behov for det. Vanligvis bidrar det offentlige med bostøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke med kommunen om de har noe tilgjengelig, men svært mange steder er det laaaaaaaaange ventelister på kommunale boliger og de boligene som er har dårlig standard og ligger i "dårlige strøk" dvs du risikerer å få narkotika/alkohol misbrukere som nabo og det er ikke spesielt heldig når man har barn.. Det beste og mest effektive er nok å finne bolig selv.. Det er jo mange stønader du kan få som alenemor så du skal nok klare deg - er det ingen familie/venner du kan flytte til midlertidig fram til du finner et sted å bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort den idiotiske tingen å flytte til hans hjemsted så jeg har ikke familie her. Men har mange venner og er sosialt aktiv og med i nærmiljøet så jeg vet at jeg får hjelp om jeg trenger det.

 

Det har vært mange ting som har skjedd og jeg skulle kanskje ikke fortsatt å lese meldinger på hans facebookprofil da jeg oppdaget at jeg var innlogget på han men det var bare noe som jeg synes var rart og jeg fikk altså rett.

 

Nå er han dritsur på meg og sier jag har fått en ripe i lakken hos han fordi jeg sjekket facebookprofilen hans.

 

Fy faen jeg klikket i bilen og sa at jo takk du det er så typisk menn: være utro og bli forbannet på kona fordi hun sjekker mobilen og finner det ut.

 

Det er tydelig at han vil leve et annet liv enn med meg og barna.

 

Takk for alle svar ang. bostøtte jeg skal dra til kommunen på mandag men tror nok at jeg får ordnet meg en leilighet. Faen at livet kan snu så fort. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette sier alle menn som har blitt avslørt på en eller annen måte. "Du har ingenting med å snoke i mine saker å sjekke hva jeg har gjort å ikke gjort, du MÅ stole på meg.."

Jeg også hadde en stygg følele som jeg ikke klarte å riste av meg. Så jeg snoket, egentlig mest for å overbevise for meg selv at jeg bare var litt paraniod og mistenksom på ting som ikke var der.. Men desverre fikk magefølelsen min rett :(

 

 

Jeg gikk da til min mann å spurte rett ut hvorfor skulle jeg stole på han, når jeg fant ut slike ting??

 

Fikk høre ting som at det ikke var sånn som jeg såg det, at han måtte få lov, at det var jeg som var sjalu som gjor at han måtte.. bla bla bla...

 

 

 

Prøv å snakke med han, på en rolig måte. Hør hans versjon (selv om det er vanskelig) prøv å bli enige på et slags vis. Nå vet ikke jeg hva han har gjort men om det omhandler en annen dame så sjønner jeg meget godt hva du går igjennom.

 

 

Jeg tilga mannen min men har gitt klar beskjed om at skjer det igjen så drar jeg å han ser meg aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg klarer å tilgi. I fortiden har det skjedd noen ting som jeg har sagt ifra om at jeg ikke liker og aksepterer. Han har bedt om unnskyldning og sa han forsto jeg følte meg ubekvem og lovet bot og bedring.

 

I går skrev han noe på veggen som kunne tolkes dithen at han savnet tiden med denne dama da og jeg reagerte på det. Han har i natt slettet det på veggen sin men fortsatt en dialog på pm.

 

Denne dialogen samt noen andre ting så jeg. Jeg orker bare ikke ha det slik. Jeg er så utrolig lei av løgner og at han lever et singelliv ute på byen og hjemme skal han være den perfekte familiepappaen. Nei det er bare nok.

 

Jeg klarer ikke tilgi. Jeg har blitt såret før jeg møtte han og hadde ikke troen på noen menn og han lovet meg å være snill og god mot meg. Det har vært det eneste jeg har bedt om. Ærlighet.... er det så mye å be om?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Har han vært utro eller ikke?

 

Selfølgelig burde han ha vært utro..

 

Men jeg personlig ville latt han få en sjanse til å ordne opp..om han IKKE har vært utro... men kun hatt en dialog..

 

Ihvertfall om du fortsatt elsker han.. om du ikke gjør det..så var det vel ødelagt før dette kom opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til utroskap så er det kun et bilde eller film av ugjerningen som teller. Intet annet er bevis nok.

 

For meg er det bevis nok å se at han utgjør seg for å være en annen på nett enn den han er til daglig. Uansett om han ikke har vært utro eller bare hat tenkt tanken så er det nok for meg.

 

Takk for alle råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk med nav. Det er de som har oversikt over ting og kan hjelpe deg i dette tilfelle.

 

Kommunal bolig er som regel mangelvare, men de kan stille opp med depositumsgaranti. Dersom du ønsker å flytte ut av kommunen, så er dette litt vanskeligere, men som sagt, snakk med NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...