Gå til innhold

Ville du latt barna dine gjort dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Latt de gå rundt i nabolaget og ringe på dører for å be om tomflasker?

 

Dette har visstnok blitt en trend her, hver eneste morgen, lørdag og søndag, kommer det små gutter og ber om tomflasker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat hva det går til vites ikke. De kommer, gjerne i grupper eller alene og spør "har du noe tomflasker du vil gi bort?" Ikke noe mer enn det. Hadde de samlet inn for en god sak vil jeg tro de hadde sagt det?

 

Tidligere i sommer var det 3 gutter som var her, og noen timer etter så jeg de på rema 1000 når de pantet. Da med en far (vil jeg anta). Men det har aldri blitt sagt noe om hva pengene går til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville de nok sagt det og hatt en voksen med seg. Mine barn har begge deltatt på flaskeinnsamlinger for både klassen og for laget, men da blir innsamlingen annonsert på forhånd og det er alltid voksne som går sammen med barna.

Men at ungene mine skal fly på døra for å tigge flasker til gotteri er uaktuelt og jeg håper at om de skulle finne på slike stunt så er naboene gode nok og forteller meg om det.

 

10:40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok :)

 

Problemet nå er jo at de største her gjerne vil gå rundt og spørre om det samme, men jeg har sagt klart nei. Er enig i at det er tigging. Hadde de ville samle inn til noe, så for all del. Men de kan jo like gjerne spørre om vi har en 50lapp å gi bort...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke tillatt. Med mindre det var organisert igjennom et idrettslag eller noe sånt da. Da stiller det seg litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det skjedd oss hadde jeg spurt rett ut hva pengene skulle gå til.

Skulle det går til "tiggerene" hadde jeg ledd og sakt at nei er da får de heller gjøre litt husarbeid hjemme og tjene seg pengene på ærlig vis.

 

Jeg lærer mine barn at tigging ikke er fint, så dette hadde jeg slått hardt ned på om mine hadde gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...