Gå til innhold

Hvordan slutte å amme om natta? Jeg ammer hver andre-tredje time, og hyppigere om morran. Baby ni måneder. Sliten nå. :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Legger og ammer i søvn klokka 6, ammer igjen når baby våkner klokka 8-9, igjen kl 11-12, 2, en til FEM ganger mellom 4 og 6, og 6 er det morgen. Jeg er utslitt. Å få til søvn uten amming virker umulig, da blir det fort vræl i tre timer til jeg gir meg for å få hvile litt. Jeg trenger råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du sammen med far? La far ta barnet om natta.Slik gjorde vi det. Ble noen tøffe netter for far, men det løste seg rimlig fort.

Ammet fortsatt på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skjønner. Jeg ville heller ikke slutte helt når min var 9 mnd. Ville vente til han var godt over året. Han var 15 mnd når vi slutta. Men husker jeg bare ga opp hele nattavvenninga til slutt! Bare slang ut puppen når han måtte ønske. Han låg i senga ved siden av meg etter første amming om natta. Jeg var sliten, men gikk jo hjemme med han hele dagen, så det gikk greit. Ble så vandt til lite søvn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan du sitter/ligger når du ammer, men kunsten er å ikke gjøre det så koselig for barnet å våkne å spise :) sett deg opp i senga så dere ikke ligger sammen å koser. Veldig koselig til barnet å ligge inntil mamma å få mat :) men det er ikke noe om å gjøre på natta. Mine sov hele natta fra 2-3 mnds alder. Satte meg alltid opp på natta, men kunne amme med de liggende ved siden av meg på morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sitter og ammer, men mellom 4 og 6 ligger vi og da er han bare klistret til puppen, for da er jeg for utmattet til å legge han tilbake i egen seng.

 

Jeg bor sammen med pappaen ja, men han har en veldig hard kveldsjobb og er ikke hjemme før midnatt, pluss at han ofte må opp tidlig. Når det går tar han babyen ofte en time eller to om morran, så jeg får sove ut. Jeg er sånnsett heldig, men det er fremdeles tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...