Gå til innhold

Bekymringsspørsmål fra høygravid..smerter i lysken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så fryktelig vondt i lysken og nedover låret på høyre side. Har aldri hatt blodpropp, men hvis jeg skal beskrive smerten er det slik jeg tror blodpropp kjennes ut! Det stikker tidvis i lysken (og nederst i magen, ved hoftebenet), og smerten nedover låret er mer verkende, varm på et vis...

 

Jeg har bare en uke til termin, har masse kynnere og murringer i ryggen + baby som presser på de utroligste plasser inni der...og håper jo det skyldes helt ufarlige ting altså. Men det er såpass vondt at jeg blir bekymret :-( Spesielt siden det bare er på ene siden, og det har vart fra og til siden kl 20 i kveld.

 

Noen som kjenner igjen denne type smerte, og kan si meg at det er helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måte når lillemor trykker seg nedover i bekkenet :( vondt, men er nok nerven som blir trykket på! Derav strålingen nedover også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også sånn. På slutten av svangerskapet var det helt forferdelig til tider. Var jeg ute å gikk, eller bare gikk over gulvet måtte jeg noen ganger stoppe opp. Løftet jeg foten var det som om jeg fikk strøm en viss plass og at det spredde seg nedover foten.

Var vist "bare" nerver som var i klem. Ufarlig men j.... ondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, la meg etter å ha skrevet første melding, men måtte bare stå opp igjen. Nå er det vondt på begge sider...spesielt nedover lårene. Og jeg har veldig kraftige kynnere med 5 minutters mellomrom. Begynner å lure på om det er fødsel på gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et målebånd. Mål legg og lår. Dersom det ene er større enn det andre, løp til legevakta.

 

Hilsen en som har hatt blodpropp i lysken under graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg fikk regelmessige kynnere og vondt nedover begge lår etter hvert, men det stoppet opp på morgenkvisten. Ang målebånd- tipset; Tusen takk! Låret og leggen på den siden som gorde vondt fra lysken og nedover er større, men smertene har gitt seg nå, så jeg avventer litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som oppstart til fødsel.

 

Da jeg fikk andre ungen satt riene i lårene og det var mye vondere enn med første da mesteparten av riene satt i maven og litt i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke bare ringe legevakt eller føden hvis du er i tvil? Du bør ikke stole 100% på svar her inne fra. For vi er ikke leger.. (noen kanskje :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen her skrev, kan være at fødsel er like rundt hjørnet. Med begge mine var det faktisk sånn at de vondeste riene satt i lysken og nedover låret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...