Gå til innhold

Når pappaen synes det er flaut at datteren ser han naken!


maes88

Anbefalte innlegg

Hei=)

Vi har ei jente som er 2 år og 5 mnder, som er veldig nyskjerrig og vil være med oss over alt. Hun snakker veldig godt og spør mye. Hun har helt fra hun var liten vært med oss inn på do, når vi skal på toalettet og når vi skal dusje. Hun er veldig opptatt av jeg og hun har "jentetiss" og at pappa har "guttetiss", dette er noe jeg har forklart henne og mener er normalt at hun vet=)

 

Pappa mener nå at det er på tide at vi skal "kreve" vår privatliv tilbake, ved at hun ikke skal få være med oss inn på badet når vi skal på avtreden og dusje. Han engster seg for at det er unormalt at hun ser oss naken, og er redd for at hun skal si noe i barnehagen som får de voksne til å reagere. Jeg tenker fortsatt på henne som lita jente, og greier liksom ikke helt å forstå at det skal "skade" henne på noen måte. Jeg mener at vi heller skaper sjenanse, utrygghet og mer nyskjerrighet ved at vi skal skjule oss. Kroppen vår er jo det mest naturlige vi har, og jeg håper vi greier å oppdra henne til å være komfortabel med sin egen kropp=)

 

Hva syns dere andre mødre? Hvilke grenser setter dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvor grensene går.

Ser at noen begynner å bruke nattøy å sove i, i tilfelle barna kommer inn..

DA hadde jeg fått noia, sover ikke med klær.. Vekker gjerne poden på 6 år, før jeg er påkledd..

 

Det hender han dusjer sammen med far, sjeldnere med meg, fordi jeg dusjer gjerne før han står opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 6 år, og vi er fortsatt nakne forran hverandre når det faller naturlig. Kropp er naturlig, og jeg ser ikke problemet med dette når det er snakk om et lite barn som fortsatt ikke er i nærheten av puberteten. Vi kan til tider fortsatt sitte i badekaret sammen, og vi sover nakne. Om han kommer inn på badet når vi er på do eller dusjer, så ser jeg virkelig ikke et problem med det. Han spør om forskjellige ting som har med kropp å gjøre iblant, men da svarer vi og så er ikke det noe å gjøre noe nummer ut av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mothertotoo <3

Kanskje du skal bare la pappaen få ha sine grenser,å så har du dine.. ;)

At hun kan være med deg i dusjen..Tror det er mange menn som synes det er `skummelt` :) Hihi...

Min mann er veeldi redd for kroppen sin,sover med trusa på å greier hehe...litt kjedeli. Men greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner godt at han er flau, jeg husker selv når jeg var mindre, når mine små søsken så faren min naken, faren min synes det var helt vanlig, helt til småsøskenene gikk til voksne mennesker og fortalte om utstyret til faren min, da ble han ganske så flau :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe problemer med å være nakne foran vår 4-åring, men dersom din mann/samboer ikke er komfortabel med det, syns jeg han skal få lov til å slippe og få privatlivet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dersom far føler det ubehagelig, er det jo opp til han om han ønsker å ha datteren deres inne på toalettet.

 

hun kan jo fint hat et godt forhold til sin kropp uten å måtte se mamma og pappa naken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nakne forann barna våre i situasjoner hvor det er naturlig å være det. De er jenter på 3 og 5 år. vi er alle sammen på badet om morgenen og alle går på do eller dusjer fordi om andre er der inne. Jeg har vokst opp med et veldig naturlig syn på kropp og nakenhet. Jeg ser virkelig ikke problemet. barnet ditt er 2,5 år. men om far vil skjule seg, så la han gjøre det, og så kan du gjøre det som føles komfortabelt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på do synes jeg dedt er ok å være litt i fred også jeg da, selv om vi også er nakne sammen der det passer seg... Vi er på svømming og da hender det jeg har med minstemann i damegarderoben... Vi dusjer om hverandre, skifter, kler på og av oss....

 

Men det er noe med at man kanskje vil være litt i fred noen ganger også og der har jeg den do tingen.. Greit når de er så små at de "må" være med på do, men når de er passert 2 så skjønner de det hvis mamma/pappa vil sitte på do i fred.

 

Så tenker jeg også at om pappan vil skjule seg noe så skal ingen nekte han å gjøre det.. Hva han føler for og ikke er ikke noe andre skal bry seg med egentlig, han er en voksen mann! Så kan heller du være naken sammen med jenta deres.... Hun kan likevel få et sunt og naturlig syn på nakenhet =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har unger på 7 , 5 og 2 . alle her har sett hverandre nakne. Ungene bryr seg ikke. Tror de hadde brydd seg mer hvis vi hadde gjort ett nummer ut av det . Jentene syntes lillebror var veldig spennende å se på i begynnelsen da han ble født . Veldig spennende med guttetissen. Men nå bryr de seg ikke. de kommer jo inn på badet når jeg eller gubben dusjer og det er helt naturlig. Men de er jo veldig bevist selv på at ingen utenfra skal se de uten klær og jeg syns også det er veldig godt å få være i fred på badet og på do. Men den luxusen er ikke alltid der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at så mange har et så naaturlig forhold til nakenhet. Jeg forbauses stadig av hysteri rundt kropp og nakenhet og små barn.

Her i huset er vi veldig nakne og det er helt naturlig det.

 

Om far ønsker mer privatliv så greit nok, men å mene at det er på tide å begynne å "skjule" seg det kan jo bli vel så unaturlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...