Gå til innhold

Hvorfor får jeg barnemark for 3. gang på seks måneder ??!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er så motbydelig!!!!!!!!!!

Jeg er en person som er overnøye med hygiene, jobber på skole og vasker hendene mine ørten ganger om dagen. Det samme gjøre jeg hjemme. Jeg biter ikke negler, har ikke ikke fingrene i munnen, ei heller spiser jeg sand og jord....

HVOR KOMMER DET FRA ???!!

 

Det eneste jeg kan komme på , er treåringen min.....hun har hatt det før, uten å kunne si i fra. det er lenge siden nå, da hun enda brukte potte. Da så jeg dem i bæsjen. kanskje derfor hun våkner så mange ganger på natt ? Men hun hadde jo kunne si i fra at hun klør i rompa, for søren!

 

Hjelp meg!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehhh, nå vet jeg ikke noe om å ha barnemark..Men en kur på begge to, Iallefall når du merker det..må vel være det minste...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fortalt det til mannen min denne gangen, men vi sover uansett ikke i samme seng. Det er fortvilende, og ikke minst ufattelig ekkelt, snufs.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kur er selvsagt, jeg har tre esker med piller på lager, for panikken da jeg oppdaget det første gang var stor, og lidelsen over å måtte vente til dagen etter for å gå på apoteket enda større..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg før, fikk helt panikk og klarte ikke å tenke å tenke på annet. Nå har jeg hatt det så mange ganger de siste 10 åra at jeg klarer å håndtere det uten å få panikk. Jeg bestemte meg for at dette ikke skulle få ødelegge mitt sosiale liv. Nå har jeg alltid med meg medisin, og jeg har også alltid en liten engangssprøyte. Den bruker jeg til å skylle ut markene sånn at det ikke klør mens jeg venter på at medisinen skal virke. Noen mennesker får dette lett, jeg (og du!) er en av dem. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får det lett?

 

Dere må jo være i kontakt med egg så dere blir smittet, det er eneste måten å få det på.

 

Hele familien må på kur, alle negler klippes helt ned og skrubbes med neglebørste. Alt sengetøy av sengene og vaskes på 60 grader. Alt undertøy vaskes på 60 grader. Ny kur en uke senere, sengetøy og undertøy vaskes på nytt samme dag som kuren tas.

Veldig viktig å ta ny kur etter en uke, kuren dreper jo bare marken og ikke eggene, så du må drepe de nyklekkede markene før de begynner legge egne egg.

 

Er det samme som med lus, oppfølgingskuren en uke etter første kur er avgjørende for å bli kvitt problemet.

 

Gi beskjed i barnehagen, kan det komme derfra? Det kan være mye barnemark i perioder og ungene smitter hverandre! Greit at barnehagen gir beskjed til alle foreldrene så de også holder utkikk.

 

Er helt klart en mulighet for at ungen din har det og at det er grunnen til våkning om nettene, da min 3 åring hadde det sov han ekstremt dårlig, men han sa han var sår i rompa og ville bli smurt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at HI vet alle de praktiske tingene. Jeg har vasket og vasket i årevis, jeg blir ofte smittet, dattera mi en sjelden gang, sønnen min og mannen min aldri. Noen får det lett, eller sagt på en annen måte, markene liker seg ikke hos alle. Selvfølgelig må man være i kontakt med egg, men det er vi jo alltid. Vi har barn rundt oss på alle kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg skal gi beskjed til barnehagen.

Jeg gjennomfører 2 kurer, skifter sengetøy, håndklær osv, men har ikke full kontroll på treåringen sin hygiene. Hun kan klø seg i skrittet, la være å vaske hendene etter toalett i barnehagen, og ikke minst væære i kontakt med andre barn. Hun er nok det sviktende leddet ! :-)

 

I morgen tidlig må jeg kure hele familien igjen, og krysse fingrene for at de ekle krypene ikke kommer igjen på en stund. Det er bare så kjipt at jeg får det når jeg tar alle forhåndsregler hele tiden!!

Men jeg jobber med små barn hver eneste dag, så der er det jo ogås en stor smittekilde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min fikk barnemark 3 ganger på halvannet skoleår. 3-4 trinn. SFO ble så glad for at jeg sa ifra da de aldri fikk vite slikt, visstnok veldig flaut..

De satte i gang en bedre rutine på håndvasken til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...