Gå til innhold

Takkekort kun til gjestene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vanligvis så ville jeg sendt ut takkekort til alle jeg har fått gave fra i anledning sønnen vår sin dåp. Men nå har det seg slik at farfaren til guttungen, far til samboer, er periodedranker og var utpå ei fyllekule da vi feiret dåp. Ikke har han tilbudt seg å hjelpe til i dåpen, men bare regnet med å komme til dekket bord, og sa ikke ifra at han ikke kunne komme, selv om han sluttet å drikke flere dager før dåpen. Det hadde ikke kostet så mye å sende en SMS i det minste. Vi har ikke fått dåpsgave enda, men er bedt til han på middag, og da regner jeg med at han kommer til å gi gave. Jeg syntes imidlertid at det er usmakelig av han å be oss på middag ikke 14 dager etter dåpen en gang, og har ikke planer om å komme. Er så typisk han å ikke komme i selskaper han blir bedt i, for så å be oss til seg, eller invitere seg selv.

 

Er det riktig å sende han et takkekort??? Eller er det jeg som er vrang? Et sted må man jo sette en grense, og ikke aktseptere den slags oppførsel, mener nå jeg. Men familien til samboer bare duller med faren og syntes synd på han, ingen setter krav og ingen sier hva de mener. Og når han er ferdig med fyllekulene sine, som varer 2-3 uker (og kommer ca hver 5.-6 uke), er det ingen som sier noenting som helst. Selv om han ser helt forj.... ut. Jeg opplever faren som spydig og frekk når han først er edru og kommer på besøk. Vanligvis prøver jeg å finne på unnskyldninger for å ikke være hjemme når han kommer siden jeg føler et sterkt ubehag når han kommer. Men nå er det ikke så lett å "stikke" av lenger siden han er bestefar til sønnen min, og jeg må på en eller annen måte forholde meg til han!

Jeg er ikke vant til fyll og blir både redd og skremt i forhold til hvordan dette kan komme til å påvirke sønnen vår i fremtiden.

 

Nå kom dette litt på utsiden av takkekort-spørsmålet, og føler vel egentlig at det bare er "peanuts" i forhold til alt annet som skjer rundt meg nå. Vil bare kose meg med min lille nybakte familie, men er ikke så lett når han suger all energi og sprer kvalme og splittelse mellom oss som familie! Noen som har erfaring med svigeforeldre/foreldre med rusproblemer i forhold til egne småbarn, og kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle som gir gaver..el en oppmerksomhet skal ha takkerkort! Tenker nå jeg... Du må jo bare holde stand uansett..å "beskytte" din familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...