Gå til innhold

Lekker jeg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså fostervann, tisser ikke på meg :P

 

Har fått våte flekker i trusa i hele kveld så har nå tatt på et bind. Åssen fungerer den bindtesten? Noen som vet? Har hørt at man kan se i bindet om man lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du bare må sjekke om bindet har blitt vått etter en stund. Mot slutten av svangerskapet er det vanlig å ha mer tyntflytende utflod. Mange ganger jeg nesten tror det selv, men var inne på sjekk og fikk avkreftet vannavgang.. Hvis du er veldig i tvil må du ringe føden og be de ta en titt på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du skal ta på et bind er for at de på _sykehuset_ kan sjekke om det er fostervann...

Ta heller på en sort truse og se om det blir hvitt når det tørker (utflod) eller ikke (fostervann) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne en svak rosafarge på fostervann og det lukter litt annerledes enn vanlig utflod. Om du tar på en svart truse blir utflod hvitt når det tørker, mens fostervann blir en fargeløs flekk når det tørker.

 

Kan være vanskelig å avgjøre om det siver fostervann eller om det bare er den tynntynne utfloden som er vanlig å få på slutten av svangerskapet. Jeg lakk fostervann, men jeg skjønte med en gang hva det var siden det sivet hele tiden. Tok bare et halvt døgn med smålekking før det plutselig FOSSET ut fostervann hos meg da, og da var det virkelig ikke tvil lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...